Interaktivni ekrani podržavaju i podstiču interaktivnost, saradnju i kreativnost nastavnog procesa. Bilo koju učionicu pretvaraju u centar za učenje, u kom učenici i nastavnici sarađuju, dele ideje, stvaraju i razmenjuju digitalne sadržaje, rešavaju probleme…
Predstavlja mehanički sistem koji pomera TV uređaje verikalno ili horizontalno, ili ih izvlači iz nameštaja, tavanica ili pregradnih zidova kada je to potrebno i vraća ih nazad.
Snimanje i prenošenje procesa učenja, što omogućavaju kamere i napredna video stream oprema, predstavljaju važan obrazovni resurs, jer predavanja postaju dostupna bilo kada i bilo gde.
Mogu se lako i brzo prenositi sa jednog kraja prostorije na drugi, što je veoma važno kako za individualni tako i za grupni i timski rad, pažnju i komfor učenika.
Učenici i nastavnici svakodnevno u nastavi koriste tablet i iPad uređaje, što ostavlja više prostora za kreativnost i inovacije, stručno i pedagoško usavršavanje i detaljnije praćenje rada svakog učenika.
Može se opisati kao kombinacija projektora i interaktivne table – bilo koju površinu učionice čini interaktivnom, stvarajući na taj način novo iskustvo učenja.
Elektronske, pametne ili interaktivne table povezane su sa računarom i projektorom, na kojima se piše specijalnim olovkama ili prstom. Omogućavaju preuzimanje dokumenata sa računara, menjanje i čuvanje izmena.
Virtuelno učenje u proces obrazovanja uključuje tehnologije i internet, a postiže se uglavnom pomoću virtuelnih naočara. Ovaj tip naočara funkcioniše kao ekran koji omogućava gledanje mnoštva slika i interakciju sa tim sadržajem, te stvara iluziju dubine koja je karakteristična za virtuelna okruženja.
3D štampanje kao proces stvaranja materijalnih objekata iz digitalnih fajlova predstavlja svojevrsnu revoluciju u učenju, jer učenicima dozvoljava da apstraktne pojmove pretvore u konkretne, opipljive predmete. Uz njega se kao dopuna koristi i 3D skener.
Individualni stolovi koji istovremeno pružaju mogućnost lakog spajanja, uklapanja i prilagođavanja raznim zadacima i potrebama nastave, što umnogome doprinosi saradnji, komunikaciji i razvoju timskog rada.
Sagledavanjem materije u 3D tehnologiji učenici mogu da razumeju različite nivoe složenosti, sagledaju pojedinačne delove celine, njihove međusobne odnose i veze, čime dobijaju potpuno novu, jasniju sliku celine.
Obezbeđuju kapacitet za punjenje i sinhronizaciju većeg broja uređaja istovremeno, što omogućava da učenici uvek imaju tablete pripremljene za rad.
Ovaj uređaj se ističe razvijenom osetljivošću na glas. Upućujući glasovne komande, učenici mogu da pitaju Amazon Echo sve što ih interesuje i dobiju odgovore o pojavama, događajima ili knjigama, kao i da saznaju aktuelne informacije iz sveta.
U Intelligent Classroomu i učenik i nastavnik imaju svoje laptopove. Istraživanja sprovedena u SAD pokazala su da učenici pomoću računara brže usvajaju gradivo i da su tako stečena znanja trajnija.
Lazy bags, egg chairs i udoban, ergonomski nameštaj idealan je za odmor, relaksaciju i druženje tokom pauza u učenju.
Interaktivne stolove istovremeno može koristiti više osoba, te podstiču učenike na timski rad, kao i na to da upravljaju svojim učenjem, da budu aktivni i kreativni u procesu učenja.
Pomoću vizualizatora se mogu prikazivati dokumenta, 3D objekti, slajdovi i slično. Povezan sa projektorom, TV-om ili monitorom, omogućava prikazivanje raznih objekata, doprinosi tome da se nastava obogati primerima i da učenici dobiju jasnu predstavu o sadržaju koji se obrađuje.
Digitalne biblioteke i elektronske knjige nalaze se svuda oko nas ukoliko želimo. Možemo im pristupiti preko mobilnog telefona, tableta ili laptopa, bilo gde i bilo kada, uz pomoć internet konekcije.
Ovaj softver omogućava primenu društvenih mreža u nastavnom procesu i podstiče saradnju, komunikaciju i interakciju među učenicima i profesorima.
Ovaj onlajn portal dostupan je 24 časa, omogućava roditeljima da uvek budu upućeni u rad i napredovanje svog deteta, ali i da budu u stalnom kontaktu sa profesorima.
Koristi se za prikupljanje i analiziranje informacija o svim učesnicima i segmentima obrazovnog procesa kako bi se unapredila postojeća obrazovna praksa.
Prednosti primene virtuelnih kompjuterskih igrica u nastavi odnose se na mogućnost doživljavanja i primene stečenog znanja u simuliranom okruženju. Ovaj metod učenja podstiče motivaciju učenika i potrebu da saznaju, istražuju i otkriju više.
Igra kao nastavni metod, a posebno video-igra, kod učenika podstiče razvoj sposobnosti kreativnog mišljenja, snalaženja u složenim situacijama i njihovog uspešnog rešavanja, kao i kritičkog razmišljanja.
Pomoću obrazovnih aplikacija za mobilne uređaje učenici mogu na zanimljiv i lak način učiti različite oblasti – mogu da istražuju planetu uz pomoć mapa Google Eartha i 3D atlasa ili da učestvuju u čuvenim istorijskim bitkama igrajući video-igrice.
Pomoću ovog softvera olakšava se komunikacija između nastavnika i učenika, jer nastavnik na svom računaru lako može videti šta učenici rade na svojim uređajima ili, ako je potrebno, može s njima podeliti sadržaj svog ekrana.
Predstavljaju softver i dodatne materijale za učenje i ispunjavanje nastavnih obaveza putem interneta. Omogućavaju učenje oslobođeno prostorno-vremenskih ograničenja, uz korišćenje multimedijalnih sadržaja, prilagođavanje sadržaja stilu učenja i praćenje napredovanja učenika, i unapređuju proces digitalnog učenja.
Sistem obaveštavanja putem SMS poruka, koji je najčešće povezan sa elektronskim dnevnikom, roditeljima pruža mogućnost da pravovremeno budu obavešteni o postignuću, aktivnostima i dinamici razvoja svoje dece. Time se unapređuje komunikacija između roditelja, učenika i nastavnika i podstiče se transparentnost obrazovnog procesa.
Pomoću njega nastavnici lako mogu dodeljivati zadatke, voditi evidenciju o njima i postignuću svakog učenika, dok je, s druge strane, učenicima olakšano da organizuju svoje obaveze, da rade zadatke i prosleđuju ih nastavnicima. I sve to putem interneta.
Sistem funkcioniše tako što nastavnik postavi pitanje, a učenici odgovaraju na njega pritiskajući male uređaje poput daljinskih upravljača, nakon čega računar sabira, sumira i vizuelno prikazuje rezultate.
Pruža mogućnost profesorima da na jednostavan način kreiraju i evaluiraju istraživanja, zadatke, testove i kvizove za učenike.