Takvi rezultati idu u prilog činjenici da je Kombinovani program kvalitetan spoj nacionalnog i Kembridž programa, koji učenicima u velikoj meri olakšava proces učenja i sticanja novih veština i znanja.
Kombinovani program predstavlja dobitnu kombinaciju za uspešno školovanje jer nudi sveopšte, gimnazijsko obrazovanje, koje je upotpunjeno predmetima, poput filozofije, logike, latinskog jezika, psihologije, sociologije i ustava i prava građana. Sa druge strane, holistički pristup obrazovanju zaokružen je dodatnim časovima, koji se izvode na engleskom jeziku, po zvaničnom Kembridž programu.
Više od 50% učenika je izjavilo da su tokom nastavnog procesa u okviru Kembridž predmeta najviše unapredili i stekli sledeće veštine:
sposobnost objašnjenja pojmova
i pojava svojim rečima
sposobnost argumentovanog
iznošenja stavova
sposobnost samostalnog pretraživanja potrebnih podataka
Učenici najviše ističu projektno orijentisanu nastavu kao glavni uzrok sticanja veština, koja od pasivnih posmatrača obrazovnog procesa stvara aktivne učesnike u vaspitnoobrazovnom procesu.
Takav vid nastave predstavlja inovativan pristup učenju i razumevanju gradiva, koji odstupa od svakodnevne nastave. Nesvakidašnji praktični zadaci, zanimljive rasprave i kreativnost u rešavanju problema čine projektno orijentisanu nastavu kvalitetnim dodatkom interdisciplinarnog Kombinovanog programa.
Ovi podaci najbolje pokazuju da Kembridž predmeti kod učenika unapređuju analitički pristup i kritički osvrt na predmete istraživanja. Samim tim, takve veštine predstavljaju važan osnov za nastavak školovanja i napredak u akademsko-profesionalnom smislu.
Kombinovani program kod učenika razvija jasno i precizno formulisanje misli, uz korišćenje adekvatne terminologije. Čak 47,3% učenika ovu sposobnost jasnog i preciznog jezičkog formulisanja smatra jednom od najvažnijih veština koje su stekli tokom školovanja na Kombinovanom programu Savremene.
Rezultati istraživanja pokazuju da ogroman broj učenika – čak 89,2% – smatra da je njihovo znanje engleskog jezika u većoj ili određenoj meri bolje zahvaljujući nastavi Kembridž predmeta. Aktivno korišćenje engleskog jezika i učenje na engleskom jeziku izuzetno je važno za nastavak studija, posebno zbog upisa na fakultet u inostranstvu, kao i zbog daljeg napredovanja u toku buduće profesionalne karijere.
Takođe, više od polovine učenika Kombinovanog programa smatra da im razvoj veština na Kembridž predmetima olakšava učenje svih ostalih predmeta, uključujući i predmete sa Nacionalnog programa
Istraživanje o razvoju veština sprovedeno je u svim odeljenjima Kombinovanog programa. U nastavku pročitajte rezultate ankete.
Anketiranih učenika tvrdi da poseduje više informacija i činjenica o svetu oko sebe
Učenika izjavilo je da im kombinacija nacionalnog i Kembridž kurikuluma pomaže u svakodnevnom životu
Donosi bolje odluke u svakodnevnom životu
Lakše se nosi sa problemima
Bolje organizuje svoje vreme i obaveze
Najbolje rezultate imaju škole koje neguju maternji jezik svojih učenika, uz uvođenje engleskog, pokazuje istraživanje
„Uloga maternjeg jezika u nastavi na engleskom”, koji je izdao Oxford University Press (OUP).
Utisci učenika informacije su koje sa pažnjom pratimo i ponosni smo na ono što naši učenici kažu o Savremenoj gimnaziji:
Savremena gimnazija mi se odmah svidela zbog mogućnosti da časovi budu na engleskom jeziku, jer mi to otvara vrata ka studijama u inostranstvu. Zato sam i izabrao Cambridge International program, jer ću tako usavršiti jezik.
Nisam mogao ni da pretpostavim da ovakva škola postoji kod nas; sada sam presrećan što je tako i što sam deo nje.
Kad ulazim u Savremenu gimnaziju, osećam se kao da ulazim u neku školu u Sjedinjenim Američkim Državama. U SAD sam živela dugo i veoma mi je važno što ću posle Savremene gimnazije moći da nastavim školovanje tamo.
Mislim da govorim u ime svih sadašnjih i bivših učenika ove škole kada kažem – Savremena, hvala ti za pomoć na putu izgradnje karaktera, pripremu za bitke koje nas čekaju u životu i smernice kako da postanemo lideri, snažne individue i, što je najvažnije, odgovorna i velikodušna ljudska bića.
Savremena gimnazija, kao što joj ime kaže, ima savremen program nastave.
Sviđa mi se i zbog toga što postoji poseban odnos prema sportistima, jer se ja bavim vaterpolom i često odsustvujem zbog takmičenja. U nastavi se koriste tableti i računari, što mi je super i drugačije i zato mislim da ću konačno moći da naučim mnogo, a da to bude zanimljivo i kreativno.
Oduševilo me je to što je odnos između učenika i profesora drugačiji od onoga na koji smo navikli, dosta su privrženi učenicima. Kao sportisti, veoma mi je bitno to što se u ovoj školi neguju vannastavne aktivnosti i što prate interesovanja svakog učenika ponaosob.
Ovo je najbolja gimnazija za koju sam čuo i baš sam oduševljen. Nove tehnologije koje se koriste u Savremenoj gimnaziji vrlo su korisne, pružaju nov način učenja i brže učenje.
Sviđa mi se što je društvo u ovoj školi svestrano, svi imaju različita interesovanja, svi treniraju nešto, i to mi se veoma dopada.
Savremena gimnazija mi se odmah svidela zbog mogućnosti da časovi budu na engleskom jeziku, jer mi to otvara vrata da studije završim negde u inostranstvu. Zato sam i izabrao Cambridge International program, jer ću tako usavršiti jezik.
Nisam mogao ni da pretpostavim da ovakva škola postoji kod nas; sada sam presrećan što je tako i što sam ja njen deo.
Kad ulazim u Savremenu gimnaziju, osećam se kao da ulazim u neku školu u Sjedinjenim Američkim Državama. U SAD sam živela dugo i veoma mi je važno što ću posle Savremene gimnazije moći da nastavim školovanje tamo.
Mislim da govorim u ime svih sadašnjih i bivših učenika ove škole kada kažem – Savremena, hvala ti za pomoć na putu izgradnje karaktera, pripremu za bitke koje nas čekaju u životu i smernice kako da postanemo lideri, snažne individue i, što je najvažnije, odgovorna i velikodušna ljudska bića.
Oduševilo me je to što je odnos između učenika i profesora drugačiji od onoga na koji smo navikli, dosta su privrženi učenicima. Kao sportisti, meni je veoma bitno to što se u ovoj školi neguju vannastavne aktivnosti i prate interesovanja svakog učenika ponaosob.
Ovo je najbolja gimnazija za koju sam čuo i baš sam oduševljen. Nove tehnologije koje se koriste u Savremenoj gimnaziji su vrlo korisne, pružaju nov način učenja i brže učenje. Sviđa mi se što je društvo u ovoj školi svestrano, svi imaju različita interesovanja, svi treniraju nešto, i to mi se veoma dopada.
Savremena gimnazija, kao što joj ime kaže, ima savremen program nastave. Sviđa mi se i zbog toga što postoji poseban odnos prema sportistima, jer se ja bavim vaterpolom i često odsustvujem zbog takmičenja. U nastavi se koriste tableti i računari, što mi je super i drugačije i zato mislim da ću konačno moći da naučim mnogo, a da to bude zanimljivo i kreativno.
Učenici Kombinovanog programa razvijaju veštine koje su korisne za akademski i lični razvoj:
54,1%
verbalizacija naučenog gradiva
54,1%
kritičko-debatni pristup nastavi
89,2%
bolje znanje engleskog
jezika
47,3%
jasno i precizno
jezičko formulisanje
54,1%
sposobnost samostalnog
pretraživanja potrebnih
podataka
52,7%
efikasnije učenje predmeta Nacionalnog programa
Rezultati ovog istraživanja idu u prilog činjenici da je nastava na Kombinovanom programu u Savremenoj idealan spoj tradicionalnog i modernog obrazovanja. Program akreditovan od strane Univerziteta u Kembridžu i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja učenicima nudi razvoj novih i značajno unapređenje postojećih veština, neophodnih za 21. vek.
SAZNAJTE VIŠE O KOMBINOVANOM PROGRAMU
Kliknite na ovaj link »