Učenici Savremene gimnazije su u sklopu nastave biznisa, u četvrtak, 28. januara, posetili čuvenu kompaniju koja se bavi proizvodnjom kafe Doncafé – Strauss Adriatic, i imali prilike da iz prve ruke nauče o poslovanju u ovoj interesantnoj oblasti i proizvodnji jednog od najpoznatijih brendova kafe.
Ovo je bila još jedna u nizu poseta poznatim kompanijama, hotelima, fabrikama, bankama i drugim poslovnim organizacijama i objektima tokom kojih savremeni gimnazijalci, na osnovu prakse i razgovora sa ljudima iz posla, otkrivaju tajne biznisa.
Naime, svesna koliko su praktični časovi važni i korisni za usvajanje znanja, profesorka biznisa, Tatjana Vilček, prethodno je organizovala i posetu jednom od najlepših hotela u Beogradu, Constantine the Great. Podstaknuta interesovanjem učenika, profesorka je pripremila još jedno iznenađenje za njih i odvela ih u posetu kompaniji Strauss Adriatic i fabrici u kojoj se, između ostalog, proizvodi jedan od najpoznatijih brendova kafe – Doncafé.
Učenici nisu krili koliko im je prijalo što su imali nastavu van učionice i što im je pružena mogućnost da uče, postavljaju pitanja i pokušaju da iz prve ruke saznaju principe poslovanja.
„Oči u oči” sa menadžmentom kompanije Strauss Adriatic
Nakon srdačnog dočeka Zorice Đorđević, menadžera razvoja kompanije, učenici su se smestili u salu za seminare, gde su im svoje poslove i zaduženja predstavili i direktor nabavke i supervizor finansija.
Zajedno su savremenim gimnazijalcima održali interesantnu prezentaciju, koja im je pružila uvid u osnovne činjenice o kompaniji Strauss Adriatic, kao i ćerkama kompanijama, i učešću i situaciji na tržištu kafe, kako u Srbiji, tako i u svetu.
Učenici su saznali više o organizacionoj strukturi kompanije i o ulozi menadžmenta u poslovanju.
Detaljan uvid u proizvodne procese
Nakon što su uvideli šta sve podrazumeva rad u kompaniji koja ima 200 zaposlenih, kako se organizuje poslovanje, marketing i reklamiranje, kao i kako se vode finansije, saznali su i šta znači omogućiti proizvodnju čak 2.125.000 šoljica ovog magičnog crnog napitka.
Poseta izložbenom prostoru, gde su videli stari mlin i čuli interesantne pojedinosti o istoriji kafe, posebno se dopala učenicima. Potom su obišli proizvodni deo, segment po segment, od mesta gde se kafa prži do dela gde se pakuje i na kraju degustira. Čuli su i koje sve vrste aroma postoje i koliku važnost ima odabir prave arome.
Učenici puni pitanja i utisaka
Ovom posetom, učenici su dobili priliku da dublje i bolje povežu teoriju sa praksom. Postavljali su mnoštvo pitanja i tako rešili nedoumice u vezi sa poslovanjem, organizacijom posla i drugim izazovima koje sa sobom nosi uzbudljivi svet biznisa. Poseta je bila uspešna, a učenici puni utisaka i zadovoljni što su mogli da prošire svoja znanja na praktičan način.
Na kraju su dobili na poklon šolje i paketiće kafe, ali najviše ih je obradovao poziv da ponovo dođu i oprobaju se u celokupnom procesu pravljenja kafe. Hvala kompaniji Strauss Adriatic na srdačnom prijemu i velikoj želji da mladim ljudima prenesu znanje i podele sa njima svoje iskustvo.