U Savremenoj gimnaziji nastava je koncipirana tako da prati svetske trendove ne samo u obrazovanju, nego i na ostalim društvenim poljima. Tako teme koje obrađuju savremeni gimnazijalci idu u korak sa domaćim i svetskim dešavanjima. Upravo na časovima Global Perspectives učenici stiču znanja iz različitih oblasti i uče kako da ih objedine u rešavanju konkretnih zadataka i primene u realnim životnim situacijama.
Povodom aktuelnih sukoba na Bliskom istoku, ali i konfliktnih odnosa između nekih od najmoćnijih zemalja sveta, učenici Savremene gimnazije učestvovali su na času Global Perspectives u jedinstvenoj vežbi o mirnom razrešavanju konflikata.
Pravila igre
Za početak vežbe učenici su se podelili u dve grupe kako bi svaka od njih mogla da predstavlja određenu zemlju u sukobu. Kako bi neko vodio računa o redu i mogao da donese odluku o krajnjem rešenju, izabran je sudija, odnosno sudinica, Iva Sušić.
Sudija je metodom slučajnog uzorka izabrao neke od aktuelnih međunarodnih sukoba, kao što su oni na relaciji SAD–Kina, ISIL–Sirija i Izrael–Palestina. Nakon dodele uloga, učenici su u okviru svoje grupe imali zadatak da osmisle argumente za tvrdnje koje potkrepljuju njihovu poziciju u sukobu. U roku od 15 minuta morali su da osmisle celokupan nastup na sudu i izlože situaciju sa svog stanovišta.
Diskusija na sudu
Nakon pripreme za nastup, učenici su izabrali po jednog predstavnika svoje „države” koji će na najbolji način zastupati njihove interese na sudu. Sudija je imao ulogu da pokreće diskusiju, traži dokaze za tvrdnje, naizmenično sasluša podjednako obe strane i stimuliše mirno rešavanje problema.
Na osnovu znanja koje su do sada imali priliku da steknu, učenici su mogli da verno predstave interese koji pokreću moćne svetske sile, kao i da dočaraju stanovišta koja zastupaju stvarni međunarodni predstavnici. Imajući u vidu načine rešavanja konflikata, savremene diplomate mogle su da ponude realna rešenja koja bi mogla da okončaju postojeće i spreče buduće sukobe među suprotstavljenim zemljama.
Na kraju, sudska odluka
Nakon saslušavanja argumenata suprotstavljenih strana, bilo je vreme da sudija donese objektivnu odluku o načinu konkretnog razrešenja sukoba. Pošto je pažljivo razmotrila sve činjenice, kao i mogućnosti rešenja problema, sudinica Iva presudila je u korist obe strane.
Naime, konačna odluka bila je pisanje primirja između zaraćenih zemalja i nenasilno razrešenje konflikta. Na ovaj način, obe strane su na dobitku i izbegnuto je širenje štete daljim raspirivanjem sukoba. Slučaj je rešen, a rasprava završena.
Podizanje svesti o postojećim međunarodnim sukobima
Učestvovanjem u ovako osmišljenoj vežbi, učenici su mogli da dublje spoznaju tematiku, ali i suštinu realnih svetskih međudržavnih konflikata i zaključe zbog čega je do njih došlo i na koji način bi mogla da se sprovedu potencijalna rešenja.
Podizanjem svesti o važnosti dobrih međunarodnih odnosa, savremeni gimnazijalci naučili su kako da se postave u poziciju drugih, ne tako bliskih naroda. Spoznavajući interese koje pokreću druge političke učesnike, učenici su mogli da uvide kako na najbolji način mirno okončati sukobe i uživali su u još jednom zabavnom i dinamičnom Global Perspectives času.
Pogledajte još fotografija sa časa Global Perspectives u galeriji.