Profesori u Savremenoj gimnaziji svakodnevno rade na unapređivanju svojih časova i pronalaženju inovativnih načina predavanja kako bi učenicima omogućili da gradivo usvoje na što lakši i interesantniji način.
Kako bi savremene gimnazijalce podstakla da shvate eufemizme, njihov značaj u komunikaciji i razumevanju skrivenih značenja, profesorka engleskog Tamara Koranjić osmislila je nesvakidašnji čas engleskog jezika, koji je imenovan za najbolji čas na temu stvaralaštva Vilijama Šekspira u februaru 2016. godine, i nalazi se u konkurenciji za glavnu nagradu, koja će biti objavljena u maju.
Najbolji čas engleskog je u Savremenoj gimnaziji
Čas koji je osmislila profesorka engleskog za temu ima približavanje opusa ovog velikog pisca, usvajanje pojma eufemizma, kao i njihovo pronalaženje u Šekspirovim delima i primenu u sopstvenom pisanju.
Internacionalna asocijacija profesora engleskog, ELTA, prepoznala je ideju ovog časa kao jednu od najboljih na takmičenju povodom obeležavanja 400 godina od smrti Šekspira. Reč je o takmičenju koje ujedinjuje profesore engleskog jezika širom sveta i omogućava im da razmene ideje u cilju pronalaženja najsavremenijih metoda podučavanja.
Savremeni pogled na eufemizme
Jedna od važnih karakteristika Šekspirovog stila pisanja je i upotreba eufemizama, za čije je razumevanje potrebno izvođenje zaključaka i čitanje između redova. Zato, na času engleskog učenici prepoznaju odlike eufemizama, usvajaju veštine indirektnog razumevanja i tumačenja teksta, a takođe uče kako da i sami unaprede svoje veštine pisanja korišćenjem ove stilske figure.
Učenici na času imaju priliku i da pogledaju video-prilog koji na kreativan način objašnjavaju tehnike pisanja sa upotrebom eufemizama. Tako mogu sami da istražuju okolnosti u kojima se eufemizmi mogu pojaviti, kao i načine integrisanja eufemizama u jedno književno delo.
Veštine komunikacije na engleskom jeziku
Uočavanjem skrivenih značenja koja eufemizmi sadrže, učenici se upoznaju sa kulturom i tradicijom određene zemlje i jezika. Upravo ove lingvističke metode, kao što je upotreba eufemizama, glavni su nosioci humora u komunikacji i služe kao osnova za dalje razumevanje sarkazma i ironije.
Usvajanjem ovakvih veština komunikacije, učenici Savremene gimnazije će bez straha moći da komuniciraju sa izvornim govornicima engleskog jezika i lako usvajaju i tumače poruke koje bi za manje iskusnog sagovornika bile nerazumljive.