VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Zanimljiv hemijski ogled za lako razumevanje stehiometrije

Brojne hemijske formule i oznake postaju lake za pamćenje i upotrebljive u svakodnevnom okruženju kada se kroz praktičnu i interaktivnu nastavu suštinski shvate njihovo značenje i primena.

Tako su, u cilju razumevanja koncepta supstance u hemiji, učenici Savremene gimnazije na interesantnom času hemije učili o jedinici za količinu uz pomoć različite rinfuzne hrane.

Cas_Hemije_700x250px

Neobičan zadatak za razumevanje lekcije o moluSlika_20

Sam koncept mola ranije je predstavljao bauk za mlade hemičare koji prvi put dolaze u kontakt sa ovim pojmom. Međutim, učenici Savremene gimnazije sa lakoćom su razumeli definiciju i značaj jedne od sedam osnovnih jedinica SI sistema, tako što su na času hemije učestvovali u naizgled neobičnom zadatku.

Svako od učenika dobio je kesicu sa određenim brojem bombona, makarona, zrna kukuruza, pasulja, bibera ili kikirikija, koji je predstavljao broj čestica. Zadatak se sastojao u tome da prebroje sadržaj koji su pronašli unutar kesice, a nakon što su saopštili rezultat, shvatili su da svi imaju po 40 „čestica“.

Isti broj čestica, a različita težina

Slika_15Sledeći korak bilo je merenje kesica. Iako su svi imali isti broj „čestica“, kada su sadržaj stavili na vagu, težina se razlikovala od kesice do kesice; 40 bombona iz jedne kesice bilo je teže od 40 zrna kukuruza iz druge. Razlika u težini predstavljala je razliku između broja čestica u svakoj od navedenih supstanci.

Na ovaj jednostavan način, učenici su shvatili suštinu lekcije o molu, odnos mola i broja čestica, i razlog uvođenja mola kao univerzalne jedinice za količinu.

Dobar temelj za nova znanja iz hemije

Kroz predstavljanje gradiva iz stehiometrije kroz zanimljiv ogled, učenici su savladali osnove ove oblasti, koja služi za kvantitativno merenje supstanci u hemijskim reakcijama na lak i temeljan način. Pošto su lekciju o molu usvojili sa potpunim razumevanjem, učenici su spremni da zakorače dalje u svet stehiometrije i pristupe izvođenju ozbiljnijih proračuna u hemiji.

Još fotografija možete pogledati u galeriji.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.