Učenici u ulozi nemačkih građana iz 20-ih godina prošlog veka

Kako bi na najbolji način utvrdili gradivo iz istorije, savremeni gimnazijalci ušli su u uloge različitih ličnosti iz 20-ih godina prošlog veka. Stavljajući se u poziciju tadašnjih građana Nemačke, učenici su učili o međusobnom uticaju ekonomije i politike.

Vajmarska Republika u učionici

Putujući kroz vreme, učenici su imali zadatak da razmisle sa kojim problemima se ličnost koju su predstavljali susretala u Nemačkoj 1928. godine, nakon nezapamćene hiperinflacije.

Inserti iz filma „Kabare” i kratak dokumentarac o Velikoj depresiji bliže su dočarali atmosferu Vajmarske Republike, pa su učenici komentarisali ekonomsku krizu i to kako je ona uticala na političke stavove osobe koju su predstavljali.

Učenici Savremene gimnazije prate predavanja

Diskutujući o prilikama u Nemačkoj 30-ih godina prošlog veka, učenici su na zanimljiv način shvatili kako je oporavak nemačke ekonomije uticao na opadanje popularnosti ekstremnih desničarskih partija poput Hitlerove Nacionalsocijalističke partije.

Simulacija izbora u Nemačkoj

Slika_1

Volonteri Savremene gimnazije broje glasove

Na drugom delu časa, savremeni gimnazijalci simulirali su održavanje federalnih izbora. Kako bi mogli da pristupe glasanju, učenici su se upoznali sa programom četiri najveće partije, čiji program je bio istaknut na propagandnim plakatima u učionici.

Svako od učenika imao je pravo da glasa, dok su volonteri bili zaduženi da broje glasove. Nakon završetka izbora i utvrđivanja broja glasova, učenici su uporedili dobijeni rezultat sa ishodom pravih izbora u Nemačkoj 1932. godine.

Putovanje kroz vreme radi boljeg razumevanja istorije

Simulirajući okolnosti iz predratne Nemačke, učenici su mogli jasno da shvate koji su događaji prethodili Drugom svetskom ratu, kao i na koji način su ratu doprineli isprepleteni ekonomski i politički uslovi.

Putovanjem u prošlost i stavljanjem u ulogu zamišljenih ličnosti, pamćenje istorijskih događaja i datuma postaje jednostavno i interesantno, a pouke kojima ova nauka treba da nas nauči lako uočljive i razumljive.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.