Kako bi stekli uvid u procese neophodne za funkcionisanje poslovnih organizacija, učenici Savremene gimnazije na času biznisa idu u posete poznatim kompanijama, simuliraju realne poslovne situacije i aktivno učestvuju u kreativno osmišljenoj nastavi.
Ovoga puta, savremeni gimnazijalci učili su o regrutaciji i selekciji zaposlenih, simulirajući intervju za posao.
Regrutacija zaposlenih
Za obavljanje zadatka, učenici su se prvo podelili u dve grupe tako da jedni predstavljaju poslodavce, dok su drugi u ulozi kandidata za posao. Nakon što su savremeni poslodavci dobili informacije o kompaniji koju predstavljaju, traženoj radnoj poziciji i potrebnim kvalifikacijama, mogli su da osmisle interesantna pitanja koja će im pomoći da izaberu najboljeg kandidata za predviđeno radno mesto.
Sa druge strane „kancelarijskog” stola, kandidati su dobili ceduljice na kojima su bile ispisane osobine i kvalifikacije koje osoba koju predstavljaju poseduje. Savremeni predstavnici poslovne ponude i tražnje međusobno su se raspodelili tako da svaki poslodavac ispita po jednog kandidata pitanjima koje je sam osmislio.
Selekcija kandidata
Zapisujući odgovore koje su dobijali od ispitanika na improvizovanom razgovoru za posao, savremeni preduzetnici mogli su da kreiraju sliku o kandidatu i na osnovu toga donesu odluku o zaposlenju.
Sumirajući utiske nakon intervjua, poslodavci su opravdali svoje odluke, objašnjavajući izbor pitanja koja su postavljali, kao i odgovore i reakcije koje su imali ispitanici.
Praktično znanje za uspeh u realnim situacijama
Simulirajući održavanje intervjua za posao, učenici su u prilici da steknu uvid u to šta je sve potrebno kako bi se obavila regrutacija zaposlenih u jednoj kompaniji i koji sve faktori utiču na selekciju kandidata.
Takođe, učenici sada znaju kako da se predstave u najboljem svetu kada jednog dana budu otišli na razgovor za posao, i tako dobiju željenu poziciju.