Da je učenje u Savremenoj gimnaziji stvarno drugačije, nova generacija je uvidela i kroz edukativni izlet u Vinči, gde se nalazi jedno od najstarijih arheoloških nalazišta. Savremeni gimnazijalci su se u sredu, 5. oktobra, upoznali sa ostacima jednog od prvih naselja u Evropi, koje datira iz perioda od 5.000 godina pre nove ere.
Na ovaj način su povezali znanja iz prvih lekcija koje uče iz istorije, likovne kulture i prirodnih nauka, ali i uživali u zajedničkom druženju.
Učenje na licu mesta
Nedaleko od Beograda, na desnoj obali Dunava, jedno od najstarijih arheoloških nalazišta, koje čuva ostatke neolitskog naselja, tog dana je predstavljalo neobičnu učionicu u kojoj su gimnazijalci s uživanjem saznavali šta se na tom području nekada krilo. Podeljeni u grupe, učenici su na licu mesta mogli da otkrivaju tajne jedne od najstarijih evropskih civilizacija.
Dok je jedna grupa gledala film o životu ljudi iz ledenog doba, druga je razgledala eksponate uz slikovita objašnjenja kustosa muzeja o savršenim Vinčanima iz doba neolita. Za to vreme treća grupa učenika je na proplanku, nedaleko od muzeja, čitala na iPadu članke o ledenom čoveku Otziju, čija je zamrznuta mumija pronađena u Alpima.
Svaka grupa je dobila priliku da u svojoj mašti na različite načine oživi slike ljudi koji su nekada živeli na tom mestu.
Znanje koje se dugo pamti
Kroz razne aktivnosti, savremeni gimnazijalci su se uverili koliko su znanja iz različitih predmeta zapravo isprepletana. Saznali su kako prirodne nauke mogu da pomognu u otkrivanju istorije, na koji način nam umetnost može pomoći da bolje razumemo početke čovečanstva, kao i da li su ljudi danas zaista napredniji nego nekada. To su bila samo neka od pitanja na koja su učenici tokom boravka u Vinči saznali odgovore.
S obzirom na to da se teorijska nastava uvek bolje pamti kada joj se dodaju i aktivnosti kao što je ova, poseta Vinči je sigurno bila pravi način da znanja iz raznih predmeta postanu funkcionalna. Zbog toga će se Savremena gimnazija truditi da nastavi u kontinuitetu da organizuje aktivno orijentisanu nastavu, kao što je to činila i do sada.