Savremeni gimnazijalci rado uče latinski jezik, a to je dokazala i „Savremena latinijada”, takmičenje koje je obeležilo poslednje nedelje ove školske godine. Učenici su imali priliku da provere svoje znanje iz gramatike, bogatstvo vokabulara, ali i poznavanje elemenata kultura i civilizacija u kojima se koristio latinski jezik.
Odgovarajući na pitanja iz različitih oblasti, učenici su mogli da pokažu znanje ne samo iz latinskog već i iz istorije, matematike, likovnog, engleskog i drugih nauka.
Savremene tehnologije u interdisciplinarnoj nastavi
Pod parolom Citior, altior, fortior, savremeni gimnazijalci savladali su svaki kreativni izazov koji je pred njih postavila profesorka latinskog jezika Natalija Stanković.
Podeljeni u timove, koji su simbolično nosili imena čuvenih rimskih božanstava – Marsa, Jupitera, Plutona, Dijane, Minerve i Venere, učenici su pokazivali svoje znanje koristeći aplikacije GCSE Latin, Speed Latin, Rome Genius, Count to 64, Greek Mythology, Vice Verba i Artifact Snatch na svojim iPadima. Savremeni gimnazijalci su analizirali priču o Pandorinoj kutiji i putovali kroz vreme, od osnivanja Rima, pa sve do njegovog poslednjeg kralja.
Povezivanjem znanja iz engleskog, latinskog i srpskog jezika u nastavi, savremeni gimnazijalci su oživeli latinski i doveli ga u istu ravan sa jezicima sadašnjosti. Ovaj interdisciplinarni čas, na kom su obrisane granice između latinskog i engleskog jezika, istorije i likovnog, učenicima je doneo znanja iz različitih oblasti.
Kreativna nastava za efikasnije učenje
U Savremenoj gimnaziji učenici željno čekaju priliku da se oprobaju u igrici u kojoj mogu da pokažu svoje znanje i spretnost. Aktivnim učešćem učenika obezbeđuje se efikasno učenje, a zahvaljujući kreativno osmišljenim i interdisciplinarnim časovima, oni uživaju u usvajanju novih znanja i rado učestvuju u takmičenjima kao što je „Savremena latinijada”.