Profesori u Savremenoj gimnaziji znaju da je zanimljiva nastava preduslov za sticanje kvalitetnog i trajnog znanja. Upravo zato su časovi savremenih gimnazijalaca stvarno drugačiji.
Tome svedoči i interdisciplinarni čas istorije i biologije, koji je povezao naizgled nespojive oblasti i pokazao učenicima da se lako mogu naći u ulozi istraživača i tako doprineti razrešenju misterija, poput one o poreklu faraona Tutankamona.
Život i smrt egipatskog faraona glavna tema časa
Na jednom od časova istorije, savremeni gimnazijalci su sa profesorkom Sanjom Bogdanović govorili o poreklu faraona Tutankamona, čija je grobnica, potpuno očuvana, pronađena 1922. godine. Arheolozi i istoričari su od tada istraživali poreklo Tutankamona, ali doskora nisu uspevali da tačno utvrde u kakvoj su vezi bili Tutankamon i njegov prethodnik Ehnaton, čuveni faraon koji je izvršio versku reformu i pokušao da uvede monoteističku religiju.
Savremeni gimnazijalci su saznali da su naučnici u Kairu tek nedavno uspeli da izoluju DNK iz mumije faraona Tutankamona i nekoliko drugih mumija za koje se verovalo da su sa njim u srodstvu. Učenike je fasciniralo otkriće da je velika misterija rešena jer je analizom DNK konačno potvrđeno da je Tutankamon bio sin Ehnatona i njegove rođene sestre i žene, kao i da je Tutankamon bio oženjen svojom polusestrom.
Ali, priča o Tutankamonovom poreklu ne bi bila potpuna da savremeni gimnazijalci nisu dobili odgovor na pitanje – kako se DNK analiza izvodi i kako je baš ona uspela da razotkrije ovu misteriju. U tome je učenicima pomogla profesorka biologije Ana Vasilić.
Naučnici su se suočili sa brojnim problemima u toku ovog procesa kako bi na kraju identifikacijom genetskih markera i njihovim praćenjem kroz porodično stablo uočili njegovo poreklo, objasnila je Ana učenicima i obrazložila im šta je bio glavni razlog Tutankamonove bolesti, rane smrti i nemogućnosti da ostavi potomke.
Najuzbudljiviji deo časa je usledio nakon ove priče, kada su savremeni gimnazijalci dobili priliku da izoluju svoju DNK. Oni su izveli eksperiment koristeći ćelije bukalne sluzokože, so, vodu, deterdžent, alkohol propanol i boju za kolače i došli do rezultata – na staklenim štapićima su videli sopstvenu DNK.
Nastavu u Savremenoj gimnaziji učenici rado i željno iščekuju, jer nikada ne znaju kakva iznenađenja im spremaju profesori. Na interdisciplinarnim časovima kao što su ovi, učenici su uvek veoma zainteresovani i motivisani za aktivno učešće u njima, pa je znanje koje steknu na ovaj način trajno i neizbrisivo.