Savremeni gimnazijalci su u sredu, 25. aprila, u Biblioteci grada Beograda obeležili Dan DNK, prisustvujući zanimljivim i poučnim predavanjima koja je organizovao Institut za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo (IMGGI), u saradnji sa Srpskim društvom za molekularnu biologiju, a u sklopu programa za promociju i popularizaciju molekularne biologije.
Za bolje razumevanje genetike i botanike
Savremeni gimnazijalci su uživali u interesantnim predavanjima, na kojima su mogli da prošire svoja dosadašnja saznaja o molekulu DNK i aktuelnim istraživanjima u oblasti genetike.
Dr Sanja Jeremić sa Instituta za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo održala je predavanje na temu „Nanoceluloza – remek-delo bakterija”, na kom su učenici saznali mnogo toga o nanocelulozi kao materijalu koji sintetišu određeni sojevi bakterija. Savremene gimnazijalce je fascinirala pretpostavka da će se u budućnosti ovaj materijal koristiti za pravljenje pancir-košulja, da će imati istu primenu kao i zavoji, implanti i veštački krvni sudovi, ali i da će poslužiti u industriji automobila ili kao zamena fiberglasu.
Usledilo je još jedno poučno predavanje dr Mirka Đorđevića sa Instituta za biološka istraživanja „Siniša Stanković”, koji je govorio o biološkoj osnovi „materinske kletve” i podsetio savremene učenike na naučene lekcije o mitohondrijama i prenošenju osobina sa majčine linije.
O CRISPR-u, molekulskim makazama za „friziranje” gena kod biljaka, na kraju ovog zanimljivog dana govorila je dr Dragana Matekalo sa Instituta za biološka istraživanja „Siniša Stanković”. Savremeni gimnazijalci su se upoznali sa ovom neobičnom tehnikom i saznali za njene brojne primene u odbrani biljaka od bolesti, u industriji papira, ishrani i hortikulturi.
Priča o revolucionarnim otkrićima koja će uskoro naći primenu u industriji, tehnologiji i domaćinstvu oduševila je učenike i učinila da im ova poseta ostane u sećanju, ali i da ih motiviše da i dalje prate novosti iz sveta genetike.
Savremena gimnazija je ovom posetom još jednom potvrdila da svojim učenicima nudi kreativno učenje, koje se ne odvija samo u prostorijama škole.