Savremeni gimnazijalci su u maju posetili Muzej nauke i tehnike i pogledali izložbu „Od ćelije do domena – evolucija života na Zemlji”, posvećenu naučnoj teoriji evolucije i savremenim otkrićima.
Nova saznanja o evoluciji
Savremeni posetioci imali su mogućnost da steknu uvide u dokaze i realnost evolucije, uoče najvažnije evolucione događaje na Zemlji, čuju detalje o aktuelnim naučnim zaključcima o nastanku života na našoj planeti i detaljnije se upoznaju sa načinima postepenog usložnjavanja života.
Učenici su bili oduševljeni eksponatima modela hidrotermalnog izvora, prokariotske i eukariotske ćelije i ćelijskih organela, koji prate aktuelna objašnjenja postanka života na Zemlji i evolucije ćelijske organizacije života.
Druga tematska celina izložbe posebno se svidela savremenim gimnazijalcima, jer je na zanimljiv način dočarala dinamičnu evolucionu istoriju života na Zemlji kroz primere fosilizovanih ostataka biljaka i životinja i priču o nestanku dinosaurusa. Na kraju posete, učenici su otkrili i detalje o putevima migracija ljudi, naseljavanju kontinenata i objašnjenjima genetičkih i fosilnih dokaza o afričkom poreklu anatomski savremenog čoveka.
Mesto na koje se savremeni učenici iznova vraćaju
Muzej nauke i tehnike u Beogradu je ustanova kulture od nacionalnog značaja, a učenici Savremene gimnazije su ga i ranije rado posećivali sa svojim profesorima.
Muzej poseduje izuzetno vredne kolekcije koje prikazuju tehnološki razvoj i njegov uticaj na život ljudi, sadrži eksponate koji su organizovani u četiri celine: točak–mašina–motor, komunikacija, čovek i tehnika i mera i broj. Njegov cilj je podizanje naučnotehničke kulture, popularizacije nauke i savremenih naučnih dostignuća, navodi se na njihovom sajtu.
Zanimljivi projekti za proveru stečenog znanja
Savremeni gimnazijalci su u Muzeju prikupljali materijal i informacije koje su im bile potrebne kako bi za potrebe realizacije projekta iz biologije snimili reportažu o poseti i novim saznanjima koristeći program WeVideo. Pažljivo slušanje i učenje na licu mesta omogućili su učenicima i da uspešno učestvuju u kvizu znanja i tako dobiju zaslužene ocene za ovaj neobičan i zanimljiv, a pre svega kvalitetan edukativni projekat.
Utisci učenika nakon novog istraživačkog i naučnog putovanja još jednom su dokazali da je ovako osmišljeno učenje delotvorno, efikasno i da daje najbolje, trajne rezultate.