Savremeni gimnazijalci imali su priliku da se dodatno informišu o aktuelnim temama o toleranciji, bezbednosti u saobraćaju, kao i rodnoj ravnopravnosti, a sve to kroz vršnjačke edukacije koje je organizovala Kancelarija za mlade Grada Beograda, u saradnji sa Centrom za pozitivan razvoj dece i omladine – CEPORA.
Učenici Katarina Ristanović, Stefan Milojević, Stefan Cvetković i Andrea Ristić, osim što su prisustvovali preventivno-edukativnim radionicama i obuci, stečeno znanje iskoristili su na pravi način prezentovanjem edukativnih radionica na istu temu svojim vršnjacima u nekoliko srednjih škola u Beogradu.
Praćenje i podržavanje edukativnih događaja
Kroz vršnjačke edukacije savremeni učenici saznali su više o temama koje se odnose na tri preventivno-edukativne kampanje.
„Ili voziš ili piješ” je kampanja koja je usmerena na unapređivanje bezbednog ponašanja mladih u saobraćaju, kroz ukazivanje na štetnost vožnje pod dejstvom alkohola. Učenici su se dodatno informisali o preventivnim merama koje je potrebno preduzeti kao bi se sprečile saobraćajne nesreće i povećala svest o odgovornom ponašanju u saobraćaju.
„Ne govoru mržnje” je kampanja koja se bavi borbom protiv govora mržnje, razvijanjem tolerancije i promocijom različitosti, gde su gimnazijalci imali priliku da kroz predavanja dodatno prošire znanja i o ovim temama, dok im je kampanja „Rodna ravnopravnost”, koja ih je, usmerena na unapređivanje rodne ravnopravnosti kod mladih, podstakla na razmišljanje o jednakosti polova.
Do sada je kroz program edukacije prošlo više od 130 edukatora koji su realizovali radionice sa preko 2.000 beogradskih srednjoškolaca, među kojima su se našli i savremeni učenici.
Podstaknuti predavanjima, učenici se oprobali u ulozi predavača
Učenici su znanja stečena na ovom događaju vrlo brzo preneli i svojim vršnjacima.
Oni su se pokazali kao odlični predavači kada su u pitanju teme od ovako izuzetne važnosti, i tom prilikom su pokazali svoje umeće u realizaciji interaktivnih radionica i uspeli su da zainteresuju druge o ovim aktuelnim pitanjima, o kojima bi trebalo više da se priča.
I u narednom periodu Savremena gimnazija podržaće projekte čija je svrha informisanje i edukacija mladih o temama koje su značajne za njihovo sazrevanje i napredovanje.