Učenici prvog razreda Savremene bili su na terenskoj nastavi, gde su obišli arheološko nalazište Viminacijum i Smederevsku tvrđavu, a pored druženja i uživanja, zajedno sa svojim profesorima stekli su i nova znanja na kreativan i zanimljiv način.
Viminacijum – nekadašnji čuveni rimski grad, ostavio jak utisak na savremene učenike
Savremeni prvaci najpre su obišli arheološko nalazište Viminacijum, koje se nalazi u blizini Starog Kostolca, nedaleko od Požarevca, i predstavlja nekada čuveni rimski grad i vojni logor. Učenici su najpre videli ostatke ovog nalazišta i tom prilikom čuli interesantne pojedinosti o načinu sahranjivanja hrišćana, odnosno pagana, imali su priliku da vide rimska kupatila, kao i sam rimski amfiteatar. Nakon toga su se u pratnji svojih profesora uputili u rimsku vilu, objekat koncipiran na dva nivoa: gornji sa radnim i smeštajnim prostorom i donji, gde se nalaze muzej, depoi i sale.
Učenici na Smederevskoj tvrđavi čuli mnoge zanimljivosti o srpskoj istoriji
Nakon Viminacijuma savremeni gimnazijalci posetili su Smederevsku tvrđavu, gde su čuli zanimljive podatke o srpskoj istoriji iz perioda kada je tvrđava građena, dok su s druge strane jasno mogli da uoče razliku između autentičnih delova tvrđave od onih dodatih za potrebe snimanja serije „Nemanjići”.
Zanimljiva provera znanja o lokalitetima koje su posetili
Učenici su zatim imali zadatak da odgovore na postavljena pitanja prilagođena lokalitetima koje su obišli, što je podrazumevalo njihovu maksimalnu angažovanost u pogledu istraživanja, a potom i donošenja odgovarajućih zaključaka čiji je cilj rešavanje postavljenih pitanja.
Savremeni prvaci su se odlično snašli u rešavanju svojih zadataka pri čemu su istovremeno uživali u vremenu provedenom sa svojim profesorima i drugarima.
I učenici i profesori dele pozitivne utiske sa terenske nastave
Prema rečima učenice Elene Taševski, koja je Savremenu gimnaziju upisala, između ostalog, zbog posvećenosti profesora i kreativnih načina na koji realizuju nastavu, poseta Viminacijumu i Smederevskoj tvrđavi je samo pokazatelj stvarno drugačije terenske nastave.
Pored toga što smo koračali tragovima prošlosti, takođe smo na kreativan i edukativan način povezivali biologiju, geografiju, istoriju, srpski i latinski jezik. Najviše mi se dopalo to što smo od profesora dobili istraživačke zadatke koje smo radili podeljeni u grupe. Na veoma interesantan način smo saznali kako je izgledao život u starom Rimu, kako je došlo do nestanka mamuta, kao i o prokletstvu Jerine – grčke princeze i supruge despota Đurađa Brankovića, istakla je savremena gimnazijalka Elena Taševski.
I profesor istorije u Savremenoj podelio je pozitivne utiske o terenskoj nastavi.
Posete ovim lokalitetima značajnim za našu prošlost veoma su bitne za naše učenike kako bismo im ukazali na bogatstvo naše zemlje kao države koja baštini ogromnu istoriju i poseduje veoma značajno kulturno nasleđe, rekao je Vidak Pejović, profesor istorije u Savremenoj gimnaziji.
Savremena gimnazija neguje drugačiji vid nastave
Organizovanjem terenske nastave Savremena gimnazija omogućava svojim učenicima još jedan efikasan oblik učenja na drugačiji način.
Učenici kroz međusobno druženje, komunikaciju sa svojim profesorima i posete znamenitih mesta na interesantan način povezuju gradivo iz različitih nastavnih predmeta i teorijska znanja sa praktičnim, a to će činiti i u nastavku školovanja.