Učenici drugog razreda Savremene gimnazije 23. maja imali su neobične časove – terensku nastavu koja je podrazumevala obilazak istočne Srbije, gde su u nezaboravnoj avanturi i ulozi istraživača i naučnika obišli nekoliko znamenitih mesta uz učenje na drugačiji način, posmatrajući znamenitosti i družeći se.
Poseta manastiru Manasija – zanimljiva lekcija iz istorije za savremene učenike
U toku ove nastave učenici su posetili jedan od najlepših i najpoznatijih srpskih srednjovekovnih manastira – Manasiju, gde su otkrili brojne zanimljive podatke ne samo o manastiru već i o odbrambenoj ulozi zidina koje su ovaj manastir sačuvale.
Pozitivni utisci o času održanom na drugačiji način
Profesor istorije u Savremenoj gimnaziji Vidak Pejović ispričao je učenicima mnoge interesantne pojedinosti o izgradnji ovog manastira, njegovim arhitektonskim i umetničkim odlikama, kao i o ostacima objekata u okviru manastirskog kompleksa.
Svoje pažljivo osmišljeno predavanje profesor Vidak nastavio je i po ulasku u manastir, govorio je učenicima o freskama i drugim umetničkim lepotama ovog zdanja, što ih je dodatno zainteresovalo.
Obilazak Parka maketa i nagradni kviz kao provera znanja
Nakon pažljivog slušanja i beleženja podataka koje im je kasnije pomoglo u rešavanju postavljenih zadataka, učenici su se sa svojim profesorima uputili u obližnji Park maketa, svojevrsnu izložbu maketa naših srednjovekovnih manastira.
Pre samog obilaska, učenicima se obratio idejni tvorac Parka i samih maketa, koji im je ispričao najzanimljivije pojedinosti o našim manastirima i podsetio ih na neke od najvećih hrišćanskih vrednosti. Koliko su tada učenici bili pažljivi proverio je kratkim kvizom, nagradivši ih lepim suvenirima.
Vodopad Lisine i Resavska pećina podstakli učenike na dodatno istraživanje
Posle odmora, ručka i obilaska neobičnog vodopada Lisine, mesta koje je sakriveno od civilizacije i otkriveno pre više od pedeset godina, kada je jedan čobanin ušao tražeći izgubljeno jagnje, savremeni gimnazijalci su se zaputili ka Resavskoj pećini.
U pećini staroj osamdeset miliona godina učenici su istraživali njene dvorane i tragali za pripadnicima roda Chiroptera (slepi miš).
Negovanje interdisciplinarnog povezivanja gradiva kroz terensku nastavu
Cilj ove terenske nastave bio je da se gradivo iz geografije, biologije, istorije, srpskog jezika i književnosti, latinskog jezika i likovne kulture interdisciplinarno poveže kroz svojevrstan vid kreativne, edukativne i zabavne terenske nastave.
Koliko su naučili, učenici su mogli da pokažu u pažljivo osmišljenim istraživačkim zadacima i da tako prepuni lepih utisaka završe ovaj poseban nastavni dan.