Među brojnim radovima koji su na konkursu izdavačke kuće „Eduka” izabrani za najbolje pripreme uglednih časova u osnovnoj i srednjoj školi nalazi se priprema za čas profesorke latinskog jezika u Savremenoj Natalije Stanković pod nazivom „In insula Corcyra”.
Izdavačka kuća „Eduka” iz Beograda petu godinu zaredom raspisala je nagradni konkurs „Čas za ugled”, namenjen nastavnicima, za najbolje pripreme uglednih časova u osnovnoj i srednjoj školi, i to za:
- čas integrativne nastave;
- čas elektronski podržane nastave;
- čas projektne nastave.
Latinski na savremen način
Natalija je profesor sa višegodišnjim iskustvom u radu, a u Savremenoj gimnaziji je od njenog osnivanja. Svojim radom, trudom i zalaganjem nastoji da učenicima približi latinski jezik, i to na drugačiji, savremen način.
Na njenim časovima koriste se brojne aplikacije kao što su: Edpuzzle, Socrativem, Wizer, Nearpod, Kahoot, Spiral, TedEd, a takmičenja na školskom nivou, pod nazivom „Savremenijada”, koja se održavaju tokom godine, obogaćuje kroz doprinos takmičarskim disciplinama.
Sa svakom novom generacijom učenika kojima predajem latinski jezik uvek dobijem pitanje: ᾽Zašto učimo mrtav jezik?᾽. Od tada kreće moje nastojanje da sa svakom lekcijom koju pređemo uvide da je latinski svuda i u svemu. Dok jedan jezik postoji u raznim oblicima, nikad za njega ne možemo reći da je mrtav. Latinski jezik ne sme da se svede samo na izučavanje gramatičkih pravila, koja kod učenika stvaraju odbojnost i umanjuju motivaciju i želju za usvajanjem i razumevanjem jezika koji je obavezan za buduće akademske građane.
Na konkursu sam učestvovala jer sam želela da pokažem kako ovom divnom jeziku možemo pristupiti na drugačiji način. Drago mi je što sam u tome uspela, a najdraže mi je kada mi bivši đaci priđu i sa nostalgijom se sete svega što su učili u prvom i drugom razredu iz latinskog, izjavila je profesorka latinskog jezika Natalija Stanković.
U Savremenoj gimnaziji učenici vrlo brzo uvide značaj latinskog jezika zahvaljujući entuzijazmu i kreativnosti predavača, jer, bez obzira na to da li je živ ili mrtav, čovek vredi onoliko koliko jezika poznaje ili Quot linguas calles, tot homines vales.