VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Šah - viteška igra u Savremenoj

U poslednjih mesec dana u Savremenoj gimnaziji raste interesovanje za najpoznatiju stratešku igru – šah. Posle časova, učenici vrlo rado ostaju u školi kako bi probali neku novu taktiku i pobedili igrača sa druge strane table.

Profesor Savremene FIDE majstor u šahu

Osim edukativnog karaktera, šah ima i vaspitni i sportski, takmičarski karakter, ali i četvrtu dimenziju, koju profesor matematike Draško Beguš posebno potencira – to je prihvatanje fer-pleja: kroz igranje šaha učenici uče da prihvataju poraze, da čestitaju protivniku, uče se samoaktuelizaciji i samopoštovanju, ali i poštovanju protivnika.

Profesor matematike Draško Beguš, kao nosilac međunarodne titule FIDE majstora, svakodnevno prenosi svoje znanje učenicima koji su zainteresovani za ovu vitešku igru i sprema se za poslednji kalendarski dan u ovoj godini, kada će se u Savremenoj gimnaziji održati takmičenje u društvenim igrama. Profesor je izazvao učenike da ga pobede, a da li će učenici u tome i uspeti, uskoro ćemo imati priliku da vidimo.

Nastanak drevne igre – od Azije do Evrope

Pravom prapostojbinom šaha smatra se Kina – 64 polja šahovske table odgovaraju trigramima Ji đinga, kojih je 64. Šah je dugo bio skrivan, bio je aristokratska, kraljevska igra. Sa dvorova Kine i Indije došao je do arapskog sveta, gde su šahiste posebno cenili vladari, a preko Španije i Italije stigao je i u Evropu. Katolička crkva ga je u 16. i 17. veku prihvatila i vrlo brzo svrstala među sedam viteških veština.

Svaki vitez je, pored jahanja, mačevanja, borbi kopljem, lukom i strelom, plivanja, pisanja, sviranja i pevanja serenada dvorskim damama, morao da zna osnove šaha, inače nije mogao da bude rukopoložen za viteza. Šah je potom stigao na univerzitete – u 17, 18. i 19. veku veliki centri šaha bili su Nemačka, Poljska, Austrija, Češka, Francuska, a tek potom je ušao i u široke narodne mase.

Šta je potrebno za upeh u šahu?

Šah je pravedna igra jer u njemu nema laži i prevare. Naš veliki šahista Ljubojević rekao je da je šah svet bez laži, prevare i demagogije zato što uvek pobedi onaj koji sledi zakonitosti šaha primenljive u životu – onaj ko ume da planira u šahu, umeće da planira i u životu, onaj ko ume da raspoređuje vreme i resurse u šahu, umeće da raspoređuje i vreme i resurse i u životu. Za igranje šaha neophodno je analiziranje, planiranje, organizovanje, izvođenje, sinhronizovanje, korigovanje i kontrola, što su zapravo funkcije upravljanja poznatije kao menadžment.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.