Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Početak saradnje Savremene i Mensa Srbije za bolje obrazovanje

LINKgroup, osnivač Savremene gimnazije, i Mensa Srbije, potpisali su protokol o međusobnoj saradnji. Mnogo je tačaka koje ih ujedinjuju, već godinama uporedo prate i razvijaju procese u savremenom obrazovanju, a neki od glavnih ciljeva jesu postavljanje novih standarda kada je reč o modernom obrazovanju, u kojem se talenti dece razvijaju do maksimuma, popularizuju prave životne vrednosti i stiče sposobnost za život u 21. veku.

U prilog tome da ova saradnja garantuje izvrnost u obrazovanju govore već etablirani programi koje su do sada razvijali paralelno kao što je razvoj inteligencije, kreativnog mišljenja ili celoživotnog učenja.

Podsticanje inteligencije, mišljenja i celoživotnog učenja kao zajednički imenitelj

Kroz specijalno dizajnirane radionice za decu, Mensa Srbije se već godinama trudi da proširi svest kod dece da ona sama mogu da utiču na sopstvenu inteligenciju određenim aktivnostima. Ali i da budu svesni koje aktivnosti štetno utiču na njihovu inteligenciju. U radionice su uglavnom uključeni i roditelji i nastavnici kako bi svi zajedno pomogli deci da ostvare potencijal koji nose.

U skladu s time, obrazovne ustanove u okviru LINK edu Alliance, poput Savremene osnovne škole, zasnovane su na programu za razvoj više tipova inteligencije, a to znači i više načina učenja. Da bi dete ostvarilo maksimalne rezultate, potrebno je da mu se informacije serviraju na način na koji ono najbolje može da ih primi. Uči se na praktičnim primerima, a program višestruke inteligencije Hauarda Gardnera implementiran je zato što se sa velikim rezultatima već primenjuje u odabranim svetskim školama. Mladi ljudi dobijaju mogućnost da uče na praktičnim primerima, u različitim okruženjima. Ohrabruju se da postavljaju pitanja. Na taj način oni postaju aktivni učesnici nastavnog procesa i razvijaju naviku celoživotnog učenja.

Kroz svoje jedinstvene radionice, ali i kroz stručne konferencije i tribine, Mensa je već uspela da promeni položaj darovitih mladih ljudi u svetu. A ova saradnja je potez koji bi mogao da doprinese još snažnijem impulsu koji znači drugačije, moderno, izvrsno obrazovanje koje prepoznaje i podstiče darovitost.

Sklonost ka istraživanju od malih nogu uz STEAM koncept

Kompanija LINKgroup pokrenula je STEAM Lab – prvi interaktivni prostor za sticanje znanja iz STEAM oblasti. U skladu s najsavremenijim svetskim edukativnim trendovima, izgrađen je interaktivni studio u kome kroz praktične primere, zabavne projekte i istraživačke aktivnosti učenici od malih nogu usvajaju važna znanja iz nauke, tehnologije, inženjerstva, umetnosti i matematike. Svaki od ovih predmeta predstavlja deo nastavnog plana, a školarci uče kako se ovi koncepti mogu međusobno dopunjavati.

LINK STEAM lab nalazi se u Savremenoj osnovnoj školi na Novom Beogradu, dok su Institut za savremeno obrazovanje, Savremena osnovna škola i gimnazija, koji rade pod okriljem LINKgroupa, zvanični predstavnici u Srbiji za Science on Stage Europe – prestižnu međunarodnu organizaciju za unapređenje i razvoj STEAM obrazovanja.

Ovakav koncept obrazovanja, koji inače potiče iz SAD, prepoznaje i Mensa Srbije s ciljem implementiranja STEAM veština u sve edukativne institucije i obrazovne nivoe. Mensine radionice u okviru STEM Discovery Weeka organizovane su tako da se deca igraju, ali i da pokušaju da razumeju stvari kroz niz procesa: praktičan rad, kolaboraciju, pokušaje/pogreške i eksperimente. Pritom, deca svoja zapažanja zapisuju kao pravi naučnici da bi pomoću njih došli do zaključaka o pojavama oko nas. Koristeći posebne simulacije, bliže im se predstavlja ono što se golim okom ne može videti i uče se kako da znanja iz STEAM oblasti sa uspehom primene u raznovrsnim realnim okolnostima.

Zdrav život i komunikacija su osnova edukacije

Savremena osnovna škola je posvećena zdravom načinu života kroz dobro izbalansiranu ishranu, časove fizičkog, pešačke ture i sportske turnire, pri čemu i učenici učestvuju u spremanju obroka. U školi se razvija sklonost ka uočavanju i razumevanju logičkih veza i odnosa između simbola, čime deca usvajaju znanja iz nauke, matematike i programiranja. Deca uče da komuniciraju, razvijaju međuljudsku inteligenciju i razumevaju sopstvene postupke i osećanja.

Mensa Srbije takođe podstiče i zdrave životne navike, povezivanje ljudi i prirode uz podizanje svesti o rekreaciji, sportu, očuvanju zdravlja, socijalizaciji i druženju. O tome svedoče aktivnosti poput pešačkih tura i sportskih aktivnosti za članove i njihove porodice, koje predstavljaju osnovu za učenje i primenu svih pomenutih oblasti.

Radionice za decu u Mensi podrazumevaju učenje o inteligenciji biljaka i učenje činjenica o životu biljnih vrsta i njihovim čulima na interaktivan način. To se poklapa sa principom „nature smart”, koji neguje i Savremena osnovna škola – pozivajući decu na upoznavanje flore, faune i planete uopšte i uočavanje razlika između različitih prirodnih pojava.

Obrazovne prakse prilagođene su zanimanjima 21. veka

IT akademija kompanije LINKgroup zasnovana je na obrazovanju u modernim uslovima i okrenuta ka praktičnim veštinama i zanimanjima potrebnim za 21. vek. Nastava se obavlja interaktivno, u savremenim računarskim laboratorijama, uz najnovije tehnologije, a učenici ne savladavaju samo veštine iz oblasti dizajna, održavanja sistema, programiranja ili razvoja mobilnih aplikacija, već bivaju potpuno osposobljeni i konkurentni na domaćem i internacionalnom tržištu rada. Oni su nakon završetka programa spremni da samostalno realizuju i vode realne projekte.

Njihove mlađe kolege u Savremenoj gimnaziji i osnovnoj školi takođe imaju obrazovanje koje prati savremene inovacije. A uz mentorski rad sa nastavnicima, ideja je da se usavršavaju i pripreme za uspeh u svetu koji teško možemo da zamislimo. Jer prema istraživanjima, 65% dece koja danas polaze u školu radiće poslove koji još uvek ne postoje. A veštačka inteligencija će sama udvostručiti ekonomski razvoj do 2035.

Zbog toga je neophodno da deca budu pripremljena, naučena i osposobljena za zanimanja 21. veka. A Mensini programi podrazumevaju i edukaciju pomoću koje deca usvajaju nove veštine potrebne za 21. vek i neka buduća zanimanja koja trenutno ne postoje. Recimo, neki od programa tiču se programiranja za decu, gde oni na osnovu edukativnih igara uče programiranje i razvijaju svoje kreativne potencijale.

Potpisivanje protokola o saradnji između LINKgroupa i Mense Srbije tek je početak jedne dugoročne i kvalitetne saradnje koja će se ogledati u raznovrsnim istraživačkim aktivnostima i zajedničkim akcijama. A ova vrsta kolaboracije u širem smislu predstavlja težnju ka izvrsnom obrazovanju u našoj zemlji.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.