Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Savremeni gimnazijalci učestvovali u zasedanju Evropskog parlamenta mladih

Učenici Savremene gimnazije učestvovali su na 48. regionalnom zasedanju Evropskog parlamenta mladih Srbije. Evropski parlament mladih Srbije je nevladina i neprofitabilna volonterska organizacija koja postoji od 2006. godine i deo je mreže Evropskog parlamenta, a bavi se neformalnim obrazovanjem mladih kroz konferencije i seminare koji se organizuju svake godine. Ovaj događaj u digitalnom formatu okupio je više od 100 učesnika iz 30 zemalja koji su imali priliku da razmene mišljenja o aktuelnim temama od ekonomske, političke i društvene važnosti.

Prenosimo vam utiske savremenih gimnazijalaca o učešću u ovom značajnom događaju za društveno angažovane mlade.

Tamara Matović, učenica III-1

Kroz saradnju sa Evropskim parlamentom mladih imala sam priliku da steknem nova znanja na izabranu temu koja je u mom slučaju bila „LIBE – komitet za građanske slobode i ljudska prava”, preciznije, bavili smo se evroskepticizmom. Na početku smo imali dosta zanimljivih interakcija zabavnog tipa kako bismo se bolje upoznali i sprijateljili sa ostalim delegatima, što nam je takođe pomoglo u oslobađanju i iskazivanju mišljenja i ličnog stava, kao i u poštovanju tuđeg. Posle toga smo pristupili produktivnom radu kako bismo ostvarili što bolje rezultate u predstojećoj debati. Zahvalna sam što sam imala priliku da budem deo ove edukativne i zabavne organizacije, a sigurna sam da ću proživljeno dugo pamtiti.

Lara Veselinović, učenica I-6

Prvo zasedanje Evropskog parlamenta mladih (EYP) na kome sam učestvovala je, nažalost, bilo onlajn. S obzirom na to da sam veoma aktivna osoba, bila sam rezervisana prema digitalnom formatu zasedanja, ali, na moje veliko iznenađenje, odlično sam se provela i naučila mnogo novih stvari. Ljudi na EYP-u su stvarno posebni – od organizatora i ostalih članova parlamenta, koji su veoma prijateljski nastrojeni i tu su za učesnike u svakom trenutku, do samih ljudi koji se prijavljuju na komitete. Niko vas ne osuđuje, niko vam ne stavlja do znanja da ima predrasude, čak i da ih ima, i ono najbitnije, niko vas ne osuđuje za vaša mišljenja/stavove/verovanja. Prvi put u životu sam se osetila stvarno prihvaćeno na nekom mestu i nijednog trenutka se nisam plašila da ću pogrešiti u bilo čemu. Pored veoma lepe atmosfere i svih ljudi koje sam upoznala, nažalost ne uživo, naučila sam dosta stvari i stekla neke nove poglede na svet o kojima ranije nisam razmišljala. Posebno bih istakla rad u komitetima. Pored sakupljanja svih problema i rešenja današnjice iz neke oblasti (u mom slučaju: migracije iz manjih mesta u veća i kako to utiče na ekonomiju i okolinu (REGI) i nedostatak poslova i radnih mesta, pogotovo u doba korone (EMPL)), stvarno imate osećaj kao da radite nešto korisno – kao da stvarno imate tu moć u rukama da obezbedite bolje sutra, ma koliko godina imali.„EYP is an organization lead by young people, for young people” – i stvarno jeste. Od svih gore navedenih stvari najviše su mi se svideli ljudi. Oni su i glavni razlog zašto sam se prijavila na EYP. Odmalena „proučavam” ljude i njihove probleme i uvek volim da im pomognem, da im se nađem kad im je najviše potrebno. Zato mi se EYP sviđa, jer pored šanse za bolje sutra, dobijam šansu da pomognem drugima. I to je ono što mi je važno – ljudi. 

Anđela Todorović, učenica III-5

 

Svideo mi se način rada i sama organizacija projekta. Moji utisci su pozitivni, naučila sam o važnosti timskog rada, napredovala kao pojedinac i poboljšala lingvističke sposobnosti.

 

Pavle Vučković, učenik III-1

Bio sam učesnik na septembarskom i oktobarskom okupljanju članova Evropskog parlamenta mladih. Onlajn-prostor kao način okupljanja nije oduzeo draž povezivanja između učesnika. Prvi dan zasedanja podrazumeva tim bilding na kome se učesnici upoznaju, sledećeg dana razrađuju svoju temu, a treći dan se debatuje, predstavljaju se ideje i argumentovano odgovara. Za mene je ovo veoma značajno, jer sam upoznao druge ljude sličnih ciljeva i stekao bitno iskustvo za dalje profilisanje na putu odabira sopstvenog profesionalnog pravca.

 

Pogledajte kako su se savremeni gimnazijalci snašli u ovoj ulozi i koje su stavove iznosili kada su u pitanju aktuelne društvene teme.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.