Časovi iz predmeta Umetnost i dizajn u Savremenoj gimnaziji nisu samo kreativni, a to je pokazao i novi interdisciplinarni projekat „Pronađi pravo mesto za Benksija”.
U planu nastave ovog predmeta je i istraživanje grafiti umetnosti, ali su profesorka Tamara Rajinac i profesorka engleskog jezika Milica Aleksić za učenike Kombinovanog programa osmislile projektni zadatak koji od njih zahteva ne samo da razumeju poruke grafita koje misteriozni svetski poznat umetnik Benksi oslikava po celom svetu već i da im daju sopstvenu interpretaciju, te da pronađu sličan društveni problem ili fenomen u našoj zemlji i odrede gde je najbolje mesto za određeni grafit kako bi imao najviše uticaja na podizanje svesti mladih.
Grafiti kao sredstvo za prenošenje društvenih poruka
Učenici su na časovima iz umetnosti i dizajna najpre diskutovali o grafiti umetnosti, a zatim saznali mnogo toga o radu Benksija kao umetnika, njegovoj političkoj i društvenoj angažovanosti, kritici konzumerizma, kriminala, ratova, vrednovanju materijalnog a ne slobode i sreće. Potom su na časovima engleskog analizirali najpoznatije Benksijeve grafite kako bi ih što bolje razumeli. Zanimljivo je da Benksi u svojim grafitima vrlo vešto koristi igru reči da pojača poruku koju želi da prenese.
Cilj svega ovoga je da se učenici podstaknu na dublje razmišljanje o problemima i izazovima modernog života i društva. Zadatak koji je postavljen dao je učenicima dovoljno slobode da izaberu grafit, a samim tim i problem kojim će se baviti, ali je bio i dovoljno definisan kako bi učenici imali konkretne smernice za krajni proizvod. Usmena odbrana radova bila je na engleskom jeziku, pri čemu prelazak na onlajn-nastavu nije remetio sprovođenje projekta, jer su učenici, zahvaljujući platformi „Google Meet”, bili u mogućnosti da neometano prezentuju rezultate svog rada.
Savremene profesorke bile su izuzetno zadovoljne zrelošću koju su učenici pokazali, njihovim izborom društvenih problema o kojima bi trebalo više da se govori, kritičkim odabirom lokacija za grafite koji je podrazumevao dublju analizu, a posebno etičkim pogledima i vrednostima koje savremeni gimnazijalci poseduju i neguju.
Pogledajte neke od njihovih jedinstvenih predloga ispod.