Savremena gimnazija nastavlja da pomera granice najkvalitetnijeg modernog obrazovanja.
Savremena je zvanično postala „Brainfinity Problem Solving School”, što znači da je savremenim gimnazijalcima dostupan najkvalitetniji problem solving pristup nastavi koji razvija kognitivne kapacitete, kritičko i kreativno mišljenje i timske sposobnosti učenika. Savremena gimnazija je ovo prestižno zvanje dobila ispunjavanjem visokih kriterijuma za izvođenje problem solving nastave: Brainfinity komisija je zaključila da Savremena ima sertifikovani problem solving nastavni kadar, njene ekipe učenika uspešno učestvuju na Brainfinity takmičenju u problem solvingu, a ujedno je i član prestižnog Instituta za moderno obrazovanje.
Na taj način je Savremena gimnazija stekla visoko priznanje za svoj doprinos obrazovanju, primeni najsavremenijih trendova u metodici nastave i posvećenom radu na afirmaciji nauke i problem solvinga. Kao „Brainfinity School”, Savremena je zaslužila vredan Brainfinity problem solving bedž, veliku potvrdu njene pripadnosti uglednoj svetskoj zajednici škola koje promovišu i razvijaju problem solving, a koji, prema izveštajima Svetskog ekonomskog foruma, predstavlja ključnu veštinu budućnosti.
„Brainfinity” revolucija u obrazovanju
„Brainfinity” je ugledna organizacija posvećena transformaciji i unapređenju obrazovanja kroz uvođenje problem solvinga u nastavu, i koja okuplja veliki broj mladih ljudi, učitelja, nastavnika i profesora iz čitave Evrope i šire, sa razgranatom mrežom škola koje rade na promociji principa problem solvinga. Ova svojevrsna (r)evolucija u nastavnom procesu će učenicima omogućiti da razviju suštinske veštine za uspešnu budućnost.
U okviru implementiranja problem solvinga u ključne sfere društva poput obrazovanja i poslovanja, „Brainfinity” u svojim trening centrima organizuje stručne treninge za nastavnike, onlajn-kurs „Creative Problem Solving”, kompanijske studije slučaja u kojima učenici rešavaju realne probleme koje im zadaju firme, promoviše problem solving kroz brojne događaje i još mnogo toga.
„Brainfinity” je takođe organizator jedinstvenog problem solving takmičenja u kome se stariji osnovci i srednjoškolci, među kojima su i savremeni gimnazijalci, nadmeću u rešavanju izazovnih problemskih zadataka, u čemu je do sada više od 2.000 učenika iz regiona pokazalo svoja zavidna umeća. Ovo takmičenje izazvalo je nezapamćeno interesovanje jer predstavlja jedinstvenu priliku u obrazovnom sistemu da deca u timovima rešavaju izazovne probleme poput detektivskih zadataka, uz upotrebu interneta i savremene tehnologije. Upravo je interesovanje učenika za ovo takmičenje dokaz efikasnosti problem solvinga: kada umesto dosadnih zadataka dobiju priliku da zajedno rešavaju uzbudljive mozgalice, deca su motivisana da uče i učestvuju u takmičenjima.
Zahvaljujući problem solving pristupu koji se neguje u Savremenoj gimnaziji, njeni učenici ne samo da obožavaju ovo takmičenje već postižu značajne rezultate na njemu pošto su od samog početka školovanja naviknuti na ovakav način rada.
Svi srednjoškolci, kao i osnovci od V do VIII razreda, koji su zainteresovani za Brainfinity takmičenje mogu da se oprobaju u rešavanju dosadašnjih problema, kao i da se prijave na njega.
Problem solving veštine za 21. vek
Problem solving je veština kreativnog i inventivnog pronalaženja rešenja za probleme iz različitih oblasti. Kao takva, ona je neophodna za poslove 21. veka koje odlikuje dinamičnost, promenljivost i potreba za timskim radom i brzim razmišljanjem.
Svako od nas u životu primenjuje neke osnovne problem solving veštine, a da toga nije ni svestan. Na primer, kada pokušavamo da se setimo gde smo spustili daljinski od televizora ili kako da završimo sve obaveze na poslu i da skuvamo ručak za decu. Kompleksniji problem solving koristi se za rešenje poslovnih, ekonomskih, klimatskih i svih drugih ključnih problema za opstanak našeg društva.
Primenjen u nastavi, problem solving se oslanja na ove urođene sklonosti ka rešavanju problema koje svako ljudsko biće poseduje. Zahvaljujući tome, on omogućava učenicima da umesto učenja napamet i mehaničkog ponavljanja gradiva uče kroz situacije iz svakodnevnog života i putem rešavanja realnih problema.
Problem solving proces u nastavi je fleksibilan i dinamičan i pruža učenicima mogućnost improvizacije, istraživanja, razmene ideja i eksperimentisanja. Svaki problem solving proces sadrži šest osnovnih koraka koje učenici preduzimaju kako bi stigli do rešenja:
- razumevanje problema,
- istraživanje i prikupljanje informacija,
- pravljenje strategije i brainstorming,
- odabir najboljeg rešenja,
- realizacija rešenja,
- testiranje i prezentacija rešenja.
Na ovaj način učenici razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost, komunikacijske sposobnosti i timski rad, zahvaljujući čemu postaju produktivni problem solveri spremni da se samostalno uhvate ukoštac sa svim akademskim i profesionalnim izazovima koji ih očekuju u budućnosti.
Ovo je izuzetno važno jer ćemo, prema istraživanjima, do 2030. godine provoditi oko 90% više vremena nedeljno rešavajući probleme, a sveukupna potražnja za problem solving veštinama porašće za čak 36%. Zato nije ni čudo što je Svetski ekonomski forum proglasio problem solving za najvažniju veštinu budućnosti i prioritet obrazovanja kako bi se deca pripremila za život i rad u 21. veku.
Škole koje u svojoj nastavi koriste problem solving principe postale su izuzetno tražene u svetu, a zahvaljujući Savremenoj gimnaziji, naši učenici mogu na vreme da ovladaju ovom vrednom veštinom.
Najbolja svetska problem solving nastava u Savremenoj gimnaziji
Prema istraživanjima, svega 10% anketiranih nastavnika obučeno je za prenošenje problem solving veština svojim učenicima, zbog čega posebno dobija na značaju činjenica da Savremena gimnazija ima obučen i sertifikovan nastavni kadar za izvođenje ovakvog tipa nastave.
Savremena gimnazija je poznata po primeni inovativnih pristupa poput kreativnog učenja, i interdisciplinarnih časova i projektne nastave, a sada je i zvanično stekla titulu „Brainfinity Problem Solving School” i svojim učenicima omogućila najbolju svetsku problem solving nastavu.
To pre svega znači da savremeni gimnazijalci razvijaju problem solving veštine kroz rad na realnim primerima, izazovnim zadacima i uz upotrebu savremene tehnologije. Oni rešavaju zanimljive probleme iz ekologije, finansijske pismenosti, matematike, logike, jezika, poezije, umetnosti i brojnih drugih oblasti i tako stiču ključna znanja i veštine važne za akademski, profesionalni i socijalni razvoj deteta.
U Savremenoj svaki učenik može postati uspešan „problem solver”
Problem solving je veština za koju stručnjaci smatraju da će predstavljati istinsku kulturnu prekretnicu i doprineti bržem razvoju društva. Zahvaljujući njoj, učenici dobijaju priliku da se kreativno izraze, neguju istraživački žar i samostalno rešavaju probleme. Drugim rečima, stiču sve ono što im je neophodno za uspešan život i rad u 21. veku.
Veoma je važno da se ova veština usvaja od najranijeg uzrasta, a zahvaljujući Savremenoj gimnaziji sada je to moguće i u Srbiji.