Savremena gimnazija i osnovna škola učestvovale su, zajedno sa Istraživačkom stanicom „Petnica”, UNICEF-om, kompanijom „Color Media Communications” i „British Councilom”, u organizaciji međunarodne onlajn-konferencije o novim modelima obrazovanja u uslovima pandemije EDUCATION 4.0. Cilj ove konferencije, koja je održana 10. februara, bio je da osvetli izazove sa kojima se susreće obrazovanje u 21. veku, kao i da se istaknu najbolja rešenja za njegovo unapređenje.
Obrazovni sistem 21. veka mora da bude elastičan i adaptibilan
Učesnici na konferenciji istakli su značaj digitalizacije u povećanju digitalnih kapaciteta učenika i nastavnika, kao i razvoja sistema za učenje na daljinu, koji će omogućiti unapređenje digitalnih veština neophodnih za pronalaženje posla na konkurentnom tržištu rada. Zaključeno je da u školama treba uspostaviti sistem virtuelne podrške učenicima za prevazilaženje barijera koje nameće fizičko okruženje i kreirati veliku arhivu različitih sadržaja i aktivnosti kojoj učenici mogu pristupiti u svakom trenutku, kao i da nastava na daljinu treba da postoji ne samo u vanrednim okolnostima kao što je pandemija već i onda kada je učenik sprečen da dolazi u školu. Zbog toga sistem treba da bude elastičan, ne samo da bi se prilagodio ekstremnim situacijama već i da bi uspešno odgovorio dinamici promena u 21. veku.
Savremena gimnazija: Škola budućnosti koja već koristi sve prednosti digitalizacije
Učestvujući na konferenciji EDUCATION 4.0, predstavnici LINKgroupa istakli su da savremeni obrazovni proces može neometano da se realizuje i u onlajn-okruženju, u čemu ključnu ulogu imaju i nastavnici i učenici, kao i da jedinstvena DL platforma, koja se koristi u Savremenoj gimnaziji i svim školama LINK edu alijanse, uspešno integriše 4K veštine – komunikaciju, kolaboraciju, kreativnost i kritičko mišljenje, i predstavlja idealan medij za prelaz iz analognog okruženja u digitalno.
Kao važan element na putu transformacije obrazovnog sistema ističe se i nova obrazovna strategija koja unapređuje akademske, digitalne i socijalno-emotivne kompetencije učenika i nastavnika i omogućava uspešno prevazilaženje novih okolnosti i izazova. Ova strategija predstavlja kombinaciju dugogodišnjeg iskustva u izvođenju nastave i najsavremenijih svetskih standarda u obrazovanju, i uz etabliran sistem učenja na daljinu, primenu najnaprednijih edukativnih tehnologija i metodologija u nastavi, garantuje da će Savremena gimnazija nastaviti da efikasno odgovara na sve promene i uspešno priprema svoje učenike za život i rad u dinamičnom 21. veku.