Učenici Savremene gimnazije u ovoj školskoj godini dobili su priliku da učestvuju u međunarodnom „InnoSchool” projektu, čiji je cilj razvijanje preduzetništva i preduzetničkih veština među mladima. U fokusu je posebno socijalno preduzetništvo, a učenici su kroz inovativan sistem učenja korišćenjem kompjuterske igrice sticali potrebna znanja i razvijanje poslovne ideje. Inovativnim sistemom učenja u našoj školi je pilotirala profesorka biznisa Marija Milić.
Dva tima iz naše škole su se takmičila na naprednom nivou sa još osam timova iz četiri škole, od ukupno 19 škola koje su učestvovale u ovom programu. Nakon nekoliko meseci učenja kroz interaktivnu obrazovnu igricu o socijalnom preduzetništvu, rešavanje kvizova i izradu poslovnih planova, timovi koji su osvojili naveći broj bodova su imali prilike da na finalnom, međuškolskom takmičenju predstave svoja inovativna poslovna rešenja kojima je primarni cilj da uložen profit koriste za rešavanje nekih od aktuelnih društvenih problema u našoj zemlji, između ostalog razvoj ruralnog područja i zaštita životne sredine.
Savremeni gimnazijalci ostavili odličan utisak
Naime, tim „Minerva”, koji čine Nađa Pevac, Isidora Jarić i Kai Vainoma, i tim „Sedmica” – Anđela Petrović i Sara Vukašinović – predstavili su svoje poslovne ideje na finalnom događaju 25. marta u organizaciji agencije RAREI – Regionalne agencija za razvoj i evropske integracije Beograd. Događaj je održan onlajn, putem platforme Zoom, i uživo emitovan putem YouTube kanala.
Učenice su ostavile odličan utisak na žiri, koji je nakon izvršenih prezentacija pohvalio trud, kvalitet i informativnost prezentacija, kreativnost poslovne ideje, kao i validnost argumenata i borbenost naših učenica u onlajn-okruženju. Ovo je za njih bilo dragoceno iskustvo koje će im pomoći da napreduju i budu još uspešnije na narednim takmičenjima u kreiranju poslovnih planova i pronalaženju inovativnih rešenja za aktuelne probleme u našoj ekonomiji.
U prilog ovome govore i izjave naših učenica:
Smatram da je ovo iskustvo bilo jako korisno za nas. Dobili smo priliku da iznesemo svoje ideje i zajedno ih razradimo. Unapredili smo svoj timski rad i bilo je jako zanimljivo razrađivati inovativne ideje sa partnerom i diskutovati o njima. Ovo je za mene bilo jedno veoma lepo i korisno iskustvo, koje ću pamtiti, rekla je Anđela Petrović.
Prisustvovanje i prezentovanje našeg socijalnog preduzeća na takmičenju „InnoSchool” bilo je zaista jedno jedinstveno i vrlo poučno iskustvo koje će nam pomoći i podstaći nas u daljem razvijanju naših biznis veština i svakako ostati u lepom sećanju. Pre svega, zaista je bilo posebno iskustvo što smo učestvovale u ovom projektu kao predstavnice našeg odeljenja i škole, koja je odabrana za pilotiranje ovog projekta, jer smo, zajedno sa nekoliko drugih škola, bili prvi u Srbiji koji su imali priliku da se oprobaju u ovom novom vidu takmičenja. Osim toga, sama igrica i njen pristup učenju i vodiča ka osnivanju naše poslovne ideje i zabavan način razvijanja naše kreativnosti i timskog rada bila su zanimljiva iskustva vredna pamćenja, kao i pozitivne reakcije i pristup žirija našoj prezentovanoj poslovnoj ideji socijalnog preduzeća „Pupoljak”, zaključila je Nađa Pevac.
Pogledajte prezentacije naših savremenih preduzetničkih timova.