Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Savremeni gimnazijalci i Hari Poter u borbi protiv stereotipa i predrasuda

Još jedan izuzetno zanimljiv međunarodni projekat uspešno je realizovan u Savremenoj gimnaziji.

eTwinning projekat „Kvidič stereotipa i predrasuda” je osmišljen sa ciljem da se kroz svet popularnog književnog junaka Harija Potera mladi upoznaju sa konceptima stereotipa i predrasuda, odnosno da se kod njih poveća svest o njihovom postojanju. Finalni rezultat projekta bile su kampanje prevazilaženja stereotipa i predrasuda koje su učenici pravili u internacionalnim i lokalnim školskim timovima.

U projektu sa Savremenom gimnazijom učestvovale su još tri škole različitih usmerenja iz različitih država – srednja medicinska škola iz Hrvatske (Varaždin), srednja tehnička škola iz Turske (Izmir) i srednja tehnička škola iz Poljske (Lublinjec). Projekat je trajao pet nedelja i realizovan je u aprilu i maju.

Nesvakidašnji zadaci učenike podstakli na zanimljive radove

U okviru ovog projekta Srbiju i Savremenu gimnaziju predstavljali su učenici 2. razreda: Barbara Stojanović, Teodora Bjelajac, Ema Veličkovski, Iva Petković, Kosta Arsenović, Sofija Matić, Kristina Antanasković i Iva Vukotić. Koordinatori projekta su pedagog Ivan Davidović i psiholog Aleksandra Rakić. Profesori koji su učestvovali u projektu su: profesorka psihologije Marija Đorđević, profesorka srpskog jezika i književnostiMarija Pilčević Tomašević, profesorka engleskog jezika Jovana Popović, profesor istorije Vidak Pejović i profesor informatike Saša Ivakić.

Realizovana su četiri onlajn-susreta profesora i učenika iz sve četiri zemlje, kao i dve radionice u svim školama, koje su vodili profesori i stručni saradnici. Teme radionica, koje su realizovane onlajn, ticale su se analize karakteristika kuće Sliterin u Hogvortsu – ambicije, lukavosti, tradicije, snalažljivosti, liderstva i samoočuvanja, kao i upoznavanja sa stereotipima i predrasudama.

Učenici su na prvom onlajn međunarodnom sastanku predstavili svoju državu i školu (Srbija, Poljska, Hrvatska, Turska). U onlajn-izvlačenju svaka škola je dobila svoj novi privremeni identitet – kuću u Hogvortsu. Svaka škola je, zatim, analizirala karakteristike određene kuće u Hogvortsu i poredila je sa karakteristikama svoje škole. Veoma zanimljive radove možete pogledati za svaku školu, odnosno kuću u Hogvortsu (Srbija – Slyterin, Poljska – Gryffindor, Hrvatska – Ravenclaw, Turska – Hufflepuff). Finalni zadatak je bio da učenici osmisle kampanju kojom bi uticali na osvešćivanje i potencijalno slabljenje stereotipa i predrasuda. U internacionalnoj grupi su naši učenici sa učenicima iz Hrvatske napravili predlog kampanje. Zbog raspusta i ispita koji su bili u Poljskoj i Turskoj, učenicima je ipak bilo lakše da realizuju finalni zadatak u nacionalnim timovima (Turska, Poljska).

Savremeni gimnazijalci veoma zadovoljni učešćem u projektu

U evaluaciji projektnih aktivnosti pokazuje se da bi 80% učesnika sasvim sigurno (ocena 5 na skali od 1 do 5) preporučilo drugima da učestvuju u ovom projektu. Najveće zadovoljstvo učesnici su pokazali prilikom aktivnosti predstavljanja svoje škole u svetlu kuće u Hogvortsu. Više od 80% učenika je procenilo da su dobili nove značajne informacije o stereotipima i predrasudama tokom projektnih aktivnosti.

Pohvaljujemo učenike Savremene gimnazije, koji su pokazali izvanrednu otvorenost, uložili trud i bili sjajni predstavnici naše škole i naše zemlje. Posebno pohvaljujemo Barbaru Stojanović i Teodoru Bjelajac, koje su realizovale i prezentovale uspešan timski rad u okviru kreiranja kampanje sa učenicima iz Hrvatske.

Projekat je bio divno iskustvo u okviru koga su se bolje upoznali učenici Savremene gimnazije i u kom su i profesori i učenici imali priliku da se upoznaju sa kolegama i vršnjacima iz drugih zemalja. Na taj način smo, takođe, uticali na prevazilaženje stereotipa i predrasuda koje smo imali jedni prema drugima.

Nadamo se novoj saradnji sa našim novim međunarodnim partnerima!

Kako je izgledalo učešće u ovom zanimljivom projektu pogledajte u galeriji

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.