Još jedan izuzetno zanimljiv međunarodni projekat uspešno je realizovan u Savremenoj gimnaziji.
eTwinning projekat „Kvidič stereotipa i predrasuda” je osmišljen sa ciljem da se kroz svet popularnog književnog junaka Harija Potera mladi upoznaju sa konceptima stereotipa i predrasuda, odnosno da se kod njih poveća svest o njihovom postojanju. Finalni rezultat projekta bile su kampanje prevazilaženja stereotipa i predrasuda koje su učenici pravili u internacionalnim i lokalnim školskim timovima.
U projektu sa Savremenom gimnazijom učestvovale su još tri škole različitih usmerenja iz različitih država – srednja medicinska škola iz Hrvatske (Varaždin), srednja tehnička škola iz Turske (Izmir) i srednja tehnička škola iz Poljske (Lublinjec). Projekat je trajao pet nedelja i realizovan je u aprilu i maju.
Nesvakidašnji zadaci učenike podstakli na zanimljive radove
U okviru ovog projekta Srbiju i Savremenu gimnaziju predstavljali su učenici 2. razreda: Barbara Stojanović, Teodora Bjelajac, Ema Veličkovski, Iva Petković, Kosta Arsenović, Sofija Matić, Kristina Antanasković i Iva Vukotić. Koordinatori projekta su pedagog Ivan Davidović i psiholog Aleksandra Rakić. Profesori koji su učestvovali u projektu su: profesorka psihologije Marija Đorđević, profesorka srpskog jezika i književnostiMarija Pilčević Tomašević, profesorka engleskog jezika Jovana Popović, profesor istorije Vidak Pejović i profesor informatike Saša Ivakić.
Realizovana su četiri onlajn-susreta profesora i učenika iz sve četiri zemlje, kao i dve radionice u svim školama, koje su vodili profesori i stručni saradnici. Teme radionica, koje su realizovane onlajn, ticale su se analize karakteristika kuće Sliterin u Hogvortsu – ambicije, lukavosti, tradicije, snalažljivosti, liderstva i samoočuvanja, kao i upoznavanja sa stereotipima i predrasudama.
Učenici su na prvom onlajn međunarodnom sastanku predstavili svoju državu i školu (Srbija, Poljska, Hrvatska, Turska). U onlajn-izvlačenju svaka škola je dobila svoj novi privremeni identitet – kuću u Hogvortsu. Svaka škola je, zatim, analizirala karakteristike određene kuće u Hogvortsu i poredila je sa karakteristikama svoje škole. Veoma zanimljive radove možete pogledati za svaku školu, odnosno kuću u Hogvortsu (Srbija – Slyterin, Poljska – Gryffindor, Hrvatska – Ravenclaw, Turska – Hufflepuff). Finalni zadatak je bio da učenici osmisle kampanju kojom bi uticali na osvešćivanje i potencijalno slabljenje stereotipa i predrasuda. U internacionalnoj grupi su naši učenici sa učenicima iz Hrvatske napravili predlog kampanje. Zbog raspusta i ispita koji su bili u Poljskoj i Turskoj, učenicima je ipak bilo lakše da realizuju finalni zadatak u nacionalnim timovima (Turska, Poljska).
Savremeni gimnazijalci veoma zadovoljni učešćem u projektu
U evaluaciji projektnih aktivnosti pokazuje se da bi 80% učesnika sasvim sigurno (ocena 5 na skali od 1 do 5) preporučilo drugima da učestvuju u ovom projektu. Najveće zadovoljstvo učesnici su pokazali prilikom aktivnosti predstavljanja svoje škole u svetlu kuće u Hogvortsu. Više od 80% učenika je procenilo da su dobili nove značajne informacije o stereotipima i predrasudama tokom projektnih aktivnosti.
Pohvaljujemo učenike Savremene gimnazije, koji su pokazali izvanrednu otvorenost, uložili trud i bili sjajni predstavnici naše škole i naše zemlje. Posebno pohvaljujemo Barbaru Stojanović i Teodoru Bjelajac, koje su realizovale i prezentovale uspešan timski rad u okviru kreiranja kampanje sa učenicima iz Hrvatske.
Projekat je bio divno iskustvo u okviru koga su se bolje upoznali učenici Savremene gimnazije i u kom su i profesori i učenici imali priliku da se upoznaju sa kolegama i vršnjacima iz drugih zemalja. Na taj način smo, takođe, uticali na prevazilaženje stereotipa i predrasuda koje smo imali jedni prema drugima.
Nadamo se novoj saradnji sa našim novim međunarodnim partnerima!
Kako je izgledalo učešće u ovom zanimljivom projektu pogledajte u galeriji.