I pored situacije sa koronavirusom, profesorke istorije, engleskog i sociologije uspešno su sprovele planirani projekat sa učenicima, koji je prošle godine, zbog zatvaranja kulturnih institucija, morao da pretrpi manje izmene.
Naime, ove godine učenici su posetili Muzej Jugoslavije i upoznali se sa životom u socijalističkoj Jugoslaviji, štafetom mladosti i poklonima koje je Tito dobijao kako od stranih državnika, tako i od naroda republika koje su činile Jugoslaviju.
Učenicima je posebno bila zanimljiva priča o poslednjoj štafeti, koja je sama po sebi veoma kontroverzna. Takođe, bili su zadivljeni i iznenađeni brojem i vrednošću kolekcije poklona. Mnogi su tek tada postali svesni važnosti i ugleda Jugoslavije u svetu u to vreme. Tokom boravka u muzeju učenici su imali zadatak da fotografišu najzanimljivije eksponate. Razlog za to je zadatak koji je usledio po povratku iz muzeja – trebalo je da naprave brošuru kojom će svoje vršnjake, koji u suštini nisu suviše zainteresovani za posete muzejima, da privuku i motivišu da ovaj zanimljivi muzej ipak posete. Na njima je bilo da odaberu eksponate i napišu propratni tekst, i to koristeći digitalne alate.
Na ovaj način želimo da kao škola uvedemo još jednu praksu, a to je „Service Learning”, koji se u svetu sve više primenjuje. Pokušavamo da kroz nastavu, sa jedne strane, povežemo ono što lokalna zajednica ima da ponudi sa potrebama učenika sa druge strane. Na taj način, učenici su motivisaniji da uče putem aktivnog pristupa, a u ovom slučaju, šireći poruku o muzeju, kulturne institucije vraćaju popularnost među novom grupom korisnika.
Primer brošure pogledajte na ovom linku.