Početkom juna su u Savremenoj gimnaziji organizovani interdisciplinarni časovi filozofije i srpskog jezika i književnosti kao uvod u proučavanje poznatog romana Džordža Orvela „Životinjska farma”.
Savremeni učenici diskutovali o slobodi i ljudskim pravima
Savremeni profesori uvek prenose znanje na stvarno drugačiji način, a ovog puta ideja profesorke srpskog jezika i književnosti Zorane Putniković i profesorke filozofije Marice Đurić bila je da povežu filozofska učenja o zajednici i slobodi sa umetničkim svetom romana „Životinjska farma”, kao i da se učenici na taj način podstaknu da ideje ovog distopijskog dela posmatraju u okviru mnogo šire slike. S obzirom na to da ovaj roman iz temelja preispituje sve naše pretpostavke o savršenom društvu, profesorke su smatrale da bi bilo dobro da čuju i šta poznati filozofi Hobs, Lok i Ruso misle o društvenim zajednicama, a savremeni učenici vodili su izuzetno zanimljivu diskusiju o njihovim potpuno drugačijim pogledima na društvo i o tome čije učenje smatraju verovatnijim, zatim o slobodi, ljudskim pravima, kao i o načinu na koji doživljavaju ove koncepte.
Interdisciplinarni časovi za lakše i zanimljivije savladavanje gradiva
Na ovim časovima predstavljeni su i pojmovi utopije, distopije i antiutopije i napravljena je razlika među njima. Kako su distopijski romani, serije i filmovi posebno popularni poslednjih godina, savremeni učenici su uspešno povezali ideje ovog romana sa tim sadržajima i uočili sličnosti i razlike. Deo časa – anketu koja uvodi u priču o društvenim uređenjima i problemima – učenici su radili preko tableta u aplikaciji „Nearpod”.
Nakon ovakvog uvoda u čitanje romana, učenici su na narednim časovima srpskog jezika i književnosti diskutovali o samom romanu „Životinjska farma” i povezivali učenja sa ovih časova tokom analize. Ciljevi ovih interdisciplinarnih časova uspešno su ostvareni, a učenici su ih doživeli kao veoma zanimljive i neobične.
Pogledajte prezentaciju i uplovite u zanimljivi svet Džordža Orvela zajedno sa savremenim gimnazijalcima.