Profesori Savremene gimnazije su još jednom pokazali zašto su časovi u ovoj školi ono što ih izdvaja od drugih. Učenici IV3 i IV4 su umesto klasičnih časova utvrđivanja znanja o poeziji Vaska Pope i Miodraga Pavlovića pravili sopstvenu poeziju od njihovih stihova. Tehnika koju su koristili zove se ,,blackout poetry’’ i podrazumeva da sa papira na kom su ištampane pesme učenici izdvoje reči koje sklapaju u smislenu celinu, a zatim ostatak papira prekriju crtežima. Svoju pesmu su morali da analiziraju pred profesorkom i ostatkom odeljenja i da se tako, bar na kratko, stave u ulogu pesnika koji svoje delo predstavlja svetu.
Kreativno učenje je efikasnije i produktivnije
Profesorka srpskog jezika i književnosti Zorana Putniković htela je na ovaj način da pokaže učenicima da postoje mnogi kreativni načini da se analizira jedno književno delo, vodeći se time da oni najbolje uče kada im se da mogućnost da sami kreiraju nešto novo na osnovu znanja koje imaju. Osim što su se zabavili i pokazali svoju kreativnost, sigurni smo da su dobro zapamtili stihove koje su izdvojili i da su poeziju počeli da posmatraju na drugačiji način.
Pregledajte učeničke radove, kao i slike samog procesa stvaranja ,,blackout’’ poezije.
Izdvajamo za vas dve pesme nastale od stihova ovih pesnika, rekreirane od strane učenika Savremene gimnazije.
,,Treba
gledati
svakog ko se javi
između čoveka i Boga
Branite
srce
neka vas nađe svetlo
i pesma.’’ (Anja Milošević)
,,Umro je neko blizu
u sivom parku
smrt je ostala u praznoj sobi
svet je postao lakši.
Zar iko ostane veran
onome što izgubi
niko na nikog ne liči
to je smešno.’’ (Anastasija Vojnović)