Sirmijum iz ugla učenika trećeg razreda Savremene gimnazije

Učenici trećeg razreda posetili su Sirmijum (Sremsku Mitrovicu), gde su u okviru ambijentalne nastave, podeljeni po grupama, rešavali zadatke koje su za njih pripremili njihovi profesori.

Nakon kraćeg putovanja stigli su na odredište gde su se upoznali sa radnim zadacima iz nekoliko predmeta.

Filozofija

Filozofski osvrt započeo je čitanjem teksta Teorija rase pre rasizma Hane Arent (Iz knjige Izvori totalitarizma) i izložbom u Muzeju Srema o zločinima u Drugom svetskom ratu. Posle toga su učenici u formi eseja odgovarali na sledeće pitanje:

Da li je rasizam bio prisutan i na prostorima Kraljevine Jugoslavije, odnosno NDH?

Dva najbolja rada su:

  1. Rad Janka Kusturice, Nikole Ćorovića, Stefana Stojanovića i Stefana Savića
  2. Rad Uroša Tirnanića, Marka Vlahovića, Relje Jovanovića i Tao Filpa Guana

Geografija

Reljef Vojvodine je tipično ravničarski, sa nadmorskim visinama do 100 metara. U reljefu se izdvaja nekoliko morfoloških oblika. Na prvom mestu su dve ostrvske planine – Fruška gora u Sremu i Vršački breg u Banatu. Profesor geografije je učenicima pripremio nemu kartu, koju su u programu ThingLink ili Canva koristili za dopunjavanje pojmovima kao što su:

  • nazivi planina u Vojvodini; 
  • nazivi reka, kanala i jezera u Vojvodini;
  • nazivi lesnih zaravni i peščara u Vojvodini;
  • nazivi tri regije Vojvodine; 
  • nazivi gradova Vojvodine.

Istakli su se radovi:

Srpski jezik i književnost

Predmet Srpski jezik i književnost predstavljao je poseban izazov. Učenici su imali zadatak da po uzoru na model naprave putopis opisujući šta su sve videli i saznali. Fotografije svakog lokaliteta koji opisuju bile su obavezne, kao i video-zapisi.

Najbolji putopisi:

Video-zapisi:

  • III-1 (CRKVA SVETOG DIMITRIJA)
    Autori: Mihailo Marjanović, Andrej Elez, Nikola Krstajić, Balša Drobnjak
  • III-4 (MOST SVETOG IRINEJA)
    Autori: Uroš Tirnanić, Marko Vlahović, Relja Jovanović, Filip Guan Ta
  • III-5 (CRKVA SVETOG DIMITRIJA)
    Autori: Danilo Jestrović Kosta Arsenović, Andrej Perezić, MIhailo Vidaković

Osim putopisa, učenici su pravili kratak video-zapis (film) u trajanju od 5 minuta (najmanje) gde su govorili o istoriji i zanimljivostima lokaliteta koji im je bio dodeljen:

  • Janko, Ćorović, Savić i Stefan Stojanović
  • Anđela Velimirović
  • Uroš Tirnanić
  • Aleksandra Mosurović

Istorija i osnove geopolitike

Profesori istorije i osnova geopolitike pripremili su set pitanja, među kojima su bila sledeća:

  • Šta je bila posledica učešća Srba u Velikom bečkom ratu?
  • Kojoj regimenti Vojne granice je pripadala Mitrovica?
  • Koji se naziv koristio za srpske dobrovoljce u poslednjem austrijsko-turskom ratu i ko je bio njihov komandant?
  • Priloži sliku makete bitke koja se odigrala u blizini Sremske Mitrovice i ukratko objasni tok bitke i njen ishod itd…

Da bi ovaj zadatak uspešno uradili, bilo je potrebno pažljivo pratiti izlaganje kustosa u Muzeju Srema, kao i predavanje profesora na Spomen-groblju u Sremskoj Mitrovici, gde su dobili odgovore na pitanja: šta predstavlja svaka humka na Spomen-groblju u Sremskoj Mitrovici, šta se desilo na mestu na kome se danas nalazi Spomen-groblje i objasni njegov značaj, koji poznati srpski slikar je ubijen na mestu Spomen-groblja u Sremskoj Mitrovici i koja četiri narodna heroja iz Srema su tu sahranjena itd.

Religija i civilizacija

Cilj novog predmeta koji je pre dve godine uveden u program nastave i učenja za gimnaziju Religija i civilizacija bio je obrada teme u vezi sa sličnostima i razlikama između pravoslavne i katoličke crkve. U formi eseja učenici su odgovarali na pitanja tako što je njihov istraživački rad morao da obuhvati sledeće elemente:

  • predstavljanje razlika između katoličanstva i pravoslavlja;
  • predstavljanje sličnosti između katoličanstva i pravoslavlja;
  • predstavljanje rezultata istraživanja koje će učenici izvršiti u formi ankete od minimum 10 ispitanika. Istraživanje se bazira na pitanjima koliko je javno mjenje upoznato sa sličnostima i razlikama ove dva religijska učenja;
  • Iznošenje argumentovanih zaključaka na temu da li su ove razlike od supstancijalnog značaja; da li nas one povezuju ili razdvajaju.

Računarstvo i i informatika i Umetnost i dizajn

U aplikaciji ThingLink, a u okviru predmeta Računarstvo i informatika i Umetnost i dizajn, učenici su predstavljali neku od lokacija (crkva, muzej ili park) u vidu interaktivnog 360° video-materijala, u koji su ubacivali objašnjenja, fotografije u vezi sa istorijskom pozadinom Sirmijuma i/ili video-materijale. Svi materijali koje su učenici koristili morali su se ticati lokaliteta koje su posetli.

Najbolji radovi:

Pomoću aplikacije Mosaically pravili su mozaik koristeći neku od fotografija iz Sremske Mitrovice.

Poseban zadatak bio je da u aplikaciji Canva odaberu opciju Kalendar i da koristeći fotografije visoke rezolucije na kojima je predstavljena lepota Sremske Mitrovice urade kalendar za narednu godinu.

Najbolji radovi:

Ambijentalna nastava kao riznica znanja iz opšte kulture

Mnoštvo zadataka omogućilo je učenicima da se bolje upoznaju sa ovim lokalitetom, koji je imao da ispriča mnogo priča. Između ostalog, u Sremskoj Mitrovici su imali priliku da posete grkokatoličku crkvu, katoličku i pravoslavnu crkvu, ali i da prošire svoja znanja iz istorije i opšte kulture, čime se gimnazijalci posebno odlikuju.

Pozdravljamo vas do sledeće ambijentalne nastave. Nadamo se da ste uživali u prilozima i radovima naših Savremenih gimnazijalaca.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.