Grupa učenika Savremene gimnazije je imala priliku da u utorak, 24. maja, poseti OTP banku. Zainteresovane učenike Kombinovanog i Nacionalnog programa u posetu su vodile Nađa Ćirović, profesorka Kembridž predmeta Biznis, i Aleksandra Rakić, stručni saradnik – psiholog.
Učenici upoznati s različitim bankarskim sektorima i „rečnikom osnovnog bankarskog jezika”
Svetlana Pajević, roditelj učenice Savremene gimnazije i direktorka Direkcije za globalno transakciono bankarstvo, ugostila nas je i omogućila nam ovo sjajno iskustvo. Učenici su imali priliku da se upoznaju sa različitim bankarskim sektorima i „rečnikom osnovnog bankarskog jezika” (kamata, kredit itd.). Prezentovane su usluge koje banka nudi, kao što su m-bankarstvo i e-bankarstvo, na kojima je sve veći akcenat kada je reč o poslovanju sa klijentima. Učenici su imali priliku da čuju zanimljivosti odigitalnoj transformaciji koju doživljava bankarski sektor.
Učenici su upoznali predstavnike različitih sektora (ljudski resursi, PR itd.) i na taj način uvideli da, osim onih u vezi sa ekonomijom, u bankama postoje i druge profesije. Učenici su mogli da vide i VIP salu, deo zgrade za opuštanje zaposlenih. Svi stručnjaci su pokazali pozitivan stav i pristup svojoj profesiji koji motiviše, te su na taj način savremene učenike inspirisali za razmišljanje o sopstvenom karijernom putu.
Ostaju nam pozitivni utisci i velika zahvalnost što smo imali priliku da vidimo banku „iznutra” i upoznamo se sa sjajnim predstavnicima različitih profesija.
Razgovarali smo sa Svetlanom Pajević, direktorkom Direkcije za globalno transakciono bankarstvo OTP banke, koja nas je ovom prilikom ugostila.
Svetlana Pajević (OTP banka): Aktivno zapošljavamo mlade na različitim programima praksi
Kako izgleda jedan radni dan bankara?
Radni dan kolega je prilično različit, jer na njega utiču opis i priroda posla za koji su se opredelili. Naš tim čine kolege u ekspoziturama, one koje sarađuju sa malim i velikim klijentima ili razvijaju nove proizvode, unapređuju postojeće, kolege koje brinu o zaposlenima, kolege iz IT-ja, koje su tu da brinu o bezbednosti svih nas, ali i one koje vode računa o imidžu banke, promovišu je i zalažu se za njeno pozicioniranje na tržištu, postižući u svakom kvartalu sve bolje rezultate. Najveća prednost rada u ovako velikom sistemu je to što nije neophodno da dolazite iz bankarske industrije ili da je vaše obrazovanje bilo usmereno na finansije i bankarstvo, jer su velikoj banci potrebni eksperti koji nose iskustvo, veštine i znanje iz različitih industrija.
Šta vašu banku izdvaja od ostalih?
S obzirom na to da moja karijera u banci traje već 16 godina, slobodno mogu da kažem da su prilike za učenje, rad u većim i manjim timovima i primena savremenih i digitalizovanih rešenja nešto što OTP banka može da ponudi svakome ko je njen deo. Ako posmatramo eksterno, iz ugla tržišta, mi smo banka koja je najveći kreditor privrede i stanovništva i lider na tržištu faktoring, lizing i e-komerc usluga u Srbiji. Usmereni smo na inovacije i digitalizaciju svog poslovanja, koje omogućavaju klijentima nove pogodnosti čiji je fokus na unapređenju digitalnog bankarstva i korisničkog iskustva. Posebno smo ponosni i strateški usmereni na zelenu tranziciju, odnosno na posvećenost održivom poslovanju i ekološkim projektima.
Da li se dešavaju pljačke kao iz holivudskih filmova?
Filmskih scena nema, jer se u ekspoziturama nalaze relativno male svote novca koji se drži u blagajnama, a to sprečavaju i visok nivo bezbednosti i osiguranje.
Šta je zapravo trezor i koja je njegova uloga?
Trezor je specijalno opremljen fizički prostor gde se rukuje efektivnim novcem. Pristup trezoru je strogo kontrolisan i mogu da mu pristupe samo ovlašćena lica. U njemu se odvijaju prijem novca, njegovo brojanje, distribucija ka mreži ekspozitura, kao i slanje viška novca u Narodnu banku Srbije ili druge banke (ovo je primer za stranu efektivu, koja se izvozi).
Koje kvalifikacije su neophodne za rad na vašoj poziciji?
Definitivno bih izdvojila bogato iskustvo u bankarskom sektoru i rad u različitim timovima sa kolegama koje su zadužene za saradnju sa velikim klijentima privrede. Smatram da su potrebne osobine slične kao i za većinu pozicija: dobra organizacija, pravovremeno reagovanje, doslednost i istrajnost u radu i, ono najvažnije, ljubav prema poslu koji radite.
Kakve se mogućnosti za razvoj karijere pružaju mladim bankarima?
Aktivno zapošljavamo mlade na različitim programima praksi i na taj način oni dobijaju priliku da se upoznaju sa bankarskim sistemom. Dosadašnje iskustvo je pokazalo da mnogi od njih nastave da razvijaju svoj karijerni put u našoj banci. Ne očekujemo da imate veliko iskustvo na samom početku karijere, već veliku volju za učenjem i motivaciju.
Da li je budućnost bankarstva internet bankarstvo?
Drago mi je da ste ovo pitali. Internet bankarstvo je i sadašnjost i budućnost bankarstva. Naše aplikacije m-Bank i e-Bank upravo su sjajan primer za sve beneficije onlajn-bankarstva. Dostupnost 24/7 za fizička, pravna lica i preduzetnike, brzo i bezbedno korišćenje svih aplikacija, kupovina osiguranja, podnošenje zahteva za kredit i realizacija keš-kredita, mogućnost korišćenja mobilnog novčanika i menjačnica po povoljnom kursu, komunikacija sa bankom putem video-poziva ili poruka – zamislite koliko je vaš dan jednostavniji kada znate da sve ovo možete da rešite pomoću svog telefona ili računara!
Koliko je sigurno internet bankarstvo?
Bezbednost je na visokom nivou, kako za usluge tako i za proizvode. Radi bolje funkcionalnosti, koristi se dvofaktorska autentifikacija, koja podrazumeva kreiranje jednokratnog tokena kao dodatne zaštite podataka i transakcija.
Koji izazovi se javljaju tokom ove finansijski nestabilne situacije u celom svetu i kako ih savladavate, održavajući banku pouzdanom i sigurnom za klijente?
Pouzdanost i sigurnost su naše poslovno jezgro, a zadovoljstvo klijenata je osnov za naše poslovanje. Konstantno osluškujemo njihove potrebe i prilagođavamo se uslovima na tržištu. Od 2020. godine, kada je počela pandemija, pa do trenutnih dešavanja kojima je svet pogođen, ključ smo pronašli u prilagođavanju. Proizvode i usluge oblikujemo u skladu sa situacijom, trudeći se da paralelno ispunimo očekivanja klijenata i ispratimo njihov tempo, pogotovu jer želimo da ostanemo banka univerzalnog tipa.
Vaša banka je jedna od prvih koja je uvela olakšice u poslovanju malih i srednjih preduzeća, kao što su olakšano plaćanje za inostranstvo, zakazivanje uplate pazara bez čekanja u redovima i e-šalteri. Koliko je to značilo vašim klijentima?
Pored navedenih, tu je i ATS opcija, a kada je reč o plaćanju za inostranstvo, mi smo prva banka koja ima platformu za kupovinu deviza, što dodatno ubrzava proces i daje povoljnije kurseve klijentima. E-šalter je usluga koja klijentima omogućava da određene operativne zahteve podnesu putem mejla i telefona, a zahteve preuzima poseban tim, koji brzo i efikasno odgovara na upite klijenata. Preko e-šaltera klijenti mogu uputiti zahtev za dostavu izvoda, zahtev za otvaranje i zatvaranje računa, izdavanje potvrda, dostavu plana otplate kredita itd.
Od vaših usluga posebno nam se dopala usluga podrške samostalnim stručnjacima u oblasti zdravstva za osnivanje ordinacija i klinika. Možete li nam reći malo više o tome? Kako klijenti reaguju na vašeg digitalnog asistenta Otija i koliko vam on olakšava posao?
Oti je sa nama tek nekoliko nedelja i zato je još rano za bilo kakve ocene, ali ono što znamo jeste da umnogome pomaže klijentima i rešava im bankarsku svakodnevicu. On je tu da ih informiše o njihovom stanju na računu, da im predoči lokacije bankomata i ekspozitura, da aktivira aplikacije m-Bank i e-Bank, da izračuna uslove za keš-kredit, da otvori račun ili promeni paket računa, da zakaže sastanak sa bankarom itd. Posebna prednost je to što im je na usluzi na Fejsbuku, Mesindžeru i Vajberu. Mnogo je „kul”, pa očekujemo da će se uskoro pojaviti i na Instagramu.
Vaša podrška Olimpijskom komitetu Srbije traje već dve decenije, ako se ne varam. Možete li nam reći nešto više o njoj?
Podrška sportu i ulaganje u njega, kao i promocija olimpijskih vrednosti, predstavljaju neke od najznačajnijih oblasti u segmentu korporativnih davanja naše banke. Podeliću sa vama jednu zanimljivost za koju možda niste znali: naša saradnja sa Olimpijskim komitetom Srbije ubedljivo je najduže sponzorstvo u srpskom sportu. Godinama se trudimo da olimpijske vrednosti, sportski duh i zdrav način života promovišemo i izvan profesionalnih sportskih terena, prvenstveno među decom školskog uzrasta, za koju smo dosad organizovali više od 70 olimpijskih treninga, ali i među zaposlenima i klijentima banke.
Koje pogodnosti OTP banka pruža poljoprivrednicima sa ciljem jačanja privrednog potencijala Srbije?
Poljoprivrednicima pružamo značajnu podršku zahvaljujući ponudi agropaketa i namenskog računa za registrovana poljoprivredna gazdinstva. Klijenti u zavisnosti od svojih potreba mogu da biraju između kredita za obrtna sredstva, investicionih kredita za različite namene i investicionih kredita za kupovinu poljoprivrednog zemljišta, kao i dozvoljenog minusa.
Pomoću inovativnog koncepta poslovanja koji štedi i vreme i sredstva klijentima, otvorile su se nove mogućnosti za bržu i jeftiniju distribuciju finansijskih sredstava u sektoru poljoprivrednih proizvođača.
Vaša banka obezbeđuje i jedinstvene novosti i informacije iz sveta biznisa i finansija putem internet magazina „Finovacije”. Da li se očekuje i papirno izdanje ili možda uvođenje još nekog sredstva informisanja u praksu?
Pomenula sam naš strateški pravac, kao i našu boju – zelenu. Zato se trudimo da sve ono što ostavlja karbonski otisak optimizujemo, i kada je reč o banci, i kada je reč o našim klijentima. Baš iz tog razloga „Finovacije” će ostati u digitalnom formatu, što znači da možete da ih čitate bilo gde i bilo kada – u slobodno vreme, na poslu, odmoru ili na drugom kraju sveta. One vesti koje se odnose na banku već nekoliko godina prenosimo kroz „Novosti”, koje su takođe u digitalnom formatu. Pored ova dva magazina, jednom mesečno na Vajber stiže kratko izdanje „Pet minuta za izuzetnost”, koje je, kao što mu ime kaže, nastalo sa željom da slobodno vreme oplemenimo aktuelnim temama i dešavanjima, kvalitetnim preporukama i informacijama koje prikupljamo iz svih delova sveta, a koje nemaju veze sa bankom, već isključivo služe za našu izuzetnost.