Razvijanje funkcionalnog znanja i njegova svakodnevna primena u nastavnom procesu zahtevaju osmišljavanje zadataka i organizovanje procesa učenja koji od učenika zahtevaju da povezuju pojmove i primenjuju naučeno, što kasnije rezultira uspehom učenika.
Ovoga puta su Zorana Putniković i Marija Pilčević Tomašević, profesorke predmeta Jezik, mediji i kultura, Barbara Rosandić, profesorka biologije, i Zorana Milićević, profesorka likovnog, udružile snage i osmislile projekat „Dekonstrukcija i konstrukcija reklame”, koji će učenici dugo pamtiti.
Učenici su prvo analizirali štampanu reklamu, nakon toga video-reklamu, a treći zadatak bio je zajednički za predmete Biologija, Jezik, mediji, kultura i Likovno. U okviru ovog zadatka učenici su pravili reklamu o organelama. Svim ovim zadacima prethodile su aktivnosti koje su se ticale učenja o organelama, uočavanja glavnih elemenata reklame i jezika reklame i osnova dizajniranja brošure i postera na platformi „Canva”. Nakon uspešne analize svih elemenata reklame (upotreba boja, fonta, muzike, slogana…) učenici su imali slobodu da biraju da li će praviti edukativni poster, poster u kom bi organela reklamirala samu sebe ili video-reklamu.
Ovakav pristup sticanju znanja omogućava da učenici, pre svega, uživaju i da kroz igru i zabavu neometano prelaze gradivo predviđeno za njihov uzrast. Nakon ovako uspešno izvedenih interdisciplinarnih projekata učenici svaki sledeći projekat iščekuju sa nestrpljenjem, a znanje koje na ovakav način steknu duže ostaje u njihovom pamćenju i, najvažnije od svega, pretvara se u funkcionalno znanje.
Izbor najboljih radova možete videti u nastavku.