Zbog činjenice da mediji imaju veoma značajnu ulogu u našim životima, medijska pismenost je od ključne važnosti za shvatanje sveta i razvijanje kritičkog mišljenja. Novi mediji i sadržaji se pojavljuju svakog dana i na nama je da znanje o medijima dopunjujemo, unapređujemo i razvijamo set veština koji nam je neophodan za 21. vek.
Vodeći se svim ovim, i ove godine su profesorke Zorana Putniković i Marija Pilčević Tomašević sa predmeta Jezik, mediji i kultura sprovele projekat „Medijska pismenost” za učenike prvog razreda.
Upoznavanje s konceptom medijske pismenosti i praktična primena znanja
Učenici su imali priliku da se upoznaju sa konceptom medijske pismenosti i da znanja koja su stekli na časovima primene radeći različite zadatke (analizu vesti, klikbejt naslova, identifikovanje strategija kojima se koriste kreatori medijskih sadržaja itd.). Samostalno su birali članke koje su analizirali i uspešno su uočavali razliku između vesti zasnovanih na proverljivim činjenicama i klikbejt sadržaja.
Nakon svih pripremnih aktivnosti i zadataka bilo im je lako da ispune krajnji cilj ovog projekta – pravljenje brošure o medijskoj pismenosti koja bi sadržala sve ono što su naučili o ovom konceptu.
Bez obzira na izazov koji pravljenje brošure predstavlja, svi učenici su se odlično pokazali, a neki su otišli i korak dalje kada je reč o kreativnosti i dizajnu. Izbor najboljih radova možete pogledati u galeriji.
Verujemo da je ovo samo jedan u nizu projekata koji će se baviti razvijanjem medijske pismenosti kod naših učenika. Njihovi utisci o projektu su pozitivni, jer ne samo što su saznali nešto novo i zabavili se radeći kreativne zadatke nego su naučili nešto što mogu i treba da primenjuju u svakodnevnom životu.