Zašto je terenska nastava dobar i važan element nastave u Savremenoj gimnaziji, pokazuju i zadaci iz engleskog jezika koje su imali učenici trećeg razreda kombinovanog programa.
Naime, da bi na kraju školske godine obnovili, ali i primenili forme pisanja koje su tokom godine učili, učenici su dobili zadatak da nakon posete lokalitetima u okviru terenske nastave napišu tekst u jednoj od tri ponuđene forme – eseju, novinskom članku i formalnom izveštaju.
Za svaku formu stil imali su listu ponuđenih tema koje su obuhvatale umetnost parka u Bukovičkoj banji, našu kraljevsku porodicu, značaj ustanka i borbe za slobodu, znamenitosti Aranđelovca i druge teme inspirisane programom terenske nastave.
Znanja i iskustvo pretočeni u novi oblik pisanja
Na ovaj način učenici stečena znanja i iskustvo mogu pretočiti u novi oblik pisanja, vežbajući praktičnu primenu stranog jezika, koja će im biti potrebna ne samo na Kembridž ispitima nego i u daljem akademskom radu i životu.
Primere učeničkih radova može pročitati ovde.
Važno je istaći da su učenici unapred dobili teme, kao i rubrike za ocenjivanje u skladu sa evropskim jezičkim kriterijumima. Zahvaljujući tome, imali su jasne smernice pri pisanju, a mogli su i sami da evaluiraju svoj rad.