Budućnost nužno uključuje obraćanje pažnje na održivost u društvenom, ekonomskom i ekološkom smislu, čime se garantuju ljudska prava, koja se postavljaju kao prioritet, i unapređuje razvojna sredina.
Polazeći od činjenice da je u ovom trenutku obrazovanje osnovni stub koji promoviše vrednosti održivosti u svim društvenim sferama i održivo preduzetništvo, Savremena gimnazija nastoji da dodatno edukuje svoje zaposlene u oblasti održivog razvoja.
„Održivo preduzetništvo – obrazovne organizacije koje vrednuju socijalnu i ekološku dimenziju razvoja”
U okviru Erasmus+ projekta „Boosting sustainable entrepreneurship and new methodologies in education in SAVREMENA GIMNAZIJA”, pedagog Savremene gimnazije Ivan Davidović i nastavnica filozofije Marica Đurić su zajedno sa nastavnicima iz Prirodno-matematičke srednje škole sa fokusom na matematiku, softverske i hardverske nauke i strane jezike „Akad. Prof. dr Asen Zlatarov” (Bugarska) i kolegama iz fondacije koja podržava inkluziju i raznolikost ljudi u nepovoljnom položaju „Nem Adjuk Fel Szociális Szövetkezet” (Mađarska) pohađali kurs „Održivo preduzetništvo – obrazovne organizacije koje vrednuju socijalnu i ekološku dimenziju razvoja”, u organizaciji obrazovnog centra „Inercia Digital” (Španija).
Zahvaljujući ovom KA1 Erasmus+ projektu mobilnosti, imali su mogućnost da sa obrazovnim stručnjacima iz cele Evrope uživaju u petodnevnom učenju na jugu Španije, u Andaluziji. Glavni cilj ovog projekta je da se u institucionalne strateške ciljeve uključe ne samo ekonomski faktori već i kulturni i društveni razvoj i zaštita životne sredine.
Zahvaljujući teorijsko-praktičnim sesijama, polaznici su shvatili značenje i dimenziju održivog preduzetništva i osnažili se da sprovode inovativne projekte koji razmatraju socioekološka pitanja, procenjuju rizike i predviđaju rešenja.
Postizanje održivih rezultata u svakodnevnim obrazovnim akcijama
Ne samo da će u sopstvenom radu koristiti znanja stečena na kursu već će ih i preneti drugim kolegama i na taj način širiti znanja i veštine koji omogućavaju nastavnicima da sprovode sopstvenu održivu strategiju, ali i da dobijaju održive rezultate iz svojih svakodnevnih obrazovnih akcija.
Kao primer dobre prakse, polaznici kursa imali su priliku da posete „Učionicu održivosti” Univerziteta u Uelvi, gde su se susreli sa raznim tehnikama i aktivnostima koje omogućavaju i promovišu održivost.