Tokom prethodnih mesec dana završeni su Priručnik za nastavnike i Okvir kompetencija za nastavnike srednjih škola u oblasti humanističkih nauka, koji će voditi u pravcu dizajna i implementacije nastave inspirisane servisnim učenjem (Service Learning – SL). Inicijative se odnose na promociju i digitalizaciju lokalne kulturne baštine na kreativan način kroz digitalne alate. Priručnik je spoj teorije i primera iz prakse.
Nastavnici Savremene gimnazije Darko Tmušić, Natalija Stanković i Milica Aleksić osmislili su koncept Priručnika, koji predstavlja rezultat zajedničkog rada partnera iz Nemačke, Portugalije, Italije i sa Kipra, i vodili su njegovu izradu.
U sledećoj fazi projekta Priručnik će biti pretočen u Digitalnu kreativnu onlajn akademiju za nastavnike.
Priručnik će biti važno metodičko sredstvo za nastavnike koji žele da se bave konceptom SL-a i pružaće punu podršku tokom čitavog procesa njegovog izvođenja – od planiranja do ocenjivanja.
Digitalna akademija će biti otvoreno onlajn-okruženje koje će nastavnicima i rukovodiocima srednjih škola pomoći da integrišu u praksu put učenja koji je prethodno zacrtan u Priručniku.
Akademija će, takođe, biti repozitorijum komplementarnih nastavnih resursa (Toolbox), kao što su predlozi za aktivnosti u nastavi, projektni koncepti i strategije, šabloni, listovi za procenu i digitalni resursi, koji se dostavljaju u različitim formatima. Biće usvojeni elementi gejmifikacije kako bi se poboljšao angažman učenika.
Šta je servisno učenje
Service Learning (SL) podrazumeva stvaranje veze između ciljeva učenja, učenika i stvarnih potreba zajednice i podrazumeva prenošenje učenja iz učionica u stvarni život. SL se razlikuje od volontiranja po tome što nije sporadična pojava, već predstavlja sistematsko učenje uključeno u nastavni program škole.
Kroz Erasmus+ projekat „TOGETHER” pošlo se od potreba zajednice za digitalnom promocijom kulturne baštine, na osnovu čega je potom uočena veza sa nastavnim programom i planom. Ovaj nastavni okvir i vodič su uspešno realizovali Darko Tmušić, Natalija Stanković, Sanja Bogdanović i Milica Aleksić, naši nastavnici iz Savremene gimnazije, vodeći druge partnere kroz ovu novu metodologiju u stvaranju.
Budući da se program servisnog učenja odlikuje visokim transferom znanja i kompetencija učenika, očekujemo da će naši učenici kroz ovu metodologiju dosta naučiti o sopstvenom kulturnom nasleđu i, ujedno, pomoći zajednici (pod zajednicom podrazumevamo zajednicu u kojoj učenici žive).