Učenici II razreda Savremene gimnazije imali su jedinstvenu priliku da učenje latinskog jezika i istorije Rimljana dožive sa svojom nastavnicom latinskog, Natalijom Stanković, na potpuno novi način, kroz ambijentalnu nastavu na autentičnim arheološkim lokalitetima u Beogradu. Ova edukativna avantura odvela ih je u različite delove grada gde su od II do IV veka n.e. boravili Rimljani, pružajući učenicima priliku da iz prve ruke dožive i nauče o rimskoj istoriji i kulturi.
Početak avanture u Pionirskom parku
Poseta je započela u Pionirskom parku, gde su učenici saznali više o rimskim sahranjivanjima i načinu na koji su Rimljani koristili ulice poput Cardo i Via Militaris. Takođe, imali su priliku da vide ostatke pronađene tokom iskopavanja garaže u Pionirskom parku.
Trg republike otkriva svoju rimsku prošlost
Na prostoru Studentskog trga i Platou ispred Filozofskog fakulteta, učenici su istraživali ostatke rimskih termi i diskutovali o brojnim arheološkim nalazima koji su ostali skriveni ispod modernih beogradskih građevina. Ispred Narodne banke Srbije, saznali su da se nalaze na prostoru rimskog trga, gde su otkriveni žrtvenici posvećeni Jupiteru, vrhovnom božanstvu rimskog panteona.
Obilazak je zaključen kod Kosančićevog venca, gde je nekada bila najlepša vila u Singidunumu, i Tržnog centra Rajićeva, gde su učenici videli ostatke rimskog puta koji je vodio do ulaznog dela logora.
Edukacija izvan učionice
Ambijentalna nastava, koja učenje izvodi van tradicionalnih učionica, pokazala je svoj značaj kroz interaktivno i iskustveno učenje, gde učenici ne samo da stiču znanje, već i neposredno doživljavaju predmet proučavanja.
Ovaj pristup omogućava bolje razumevanje i dugotrajnije pamćenje gradiva, povezujući teorijsko znanje sa stvarnim svetom i istorijskim kontekstom. Ovakav način učenja pokazuje da je latinski jezik i dalje živ u tragovima koje su Rimljani ostavili i daje učenicima priliku da, pored gramatike i leksike, razumeju i kulturno-istorijski kontekst koji je neodvojiv od samog jezika.