Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Učenici II razreda Savremene gimnazije otkrili tajne antičkog Beograda na času latinskog jezika

Učenici II razreda Savremene gimnazije imali su jedinstvenu priliku da učenje latinskog jezika i istorije Rimljana dožive sa svojom nastavnicom latinskog, Natalijom Stanković, na potpuno novi način, kroz ambijentalnu nastavu na autentičnim arheološkim lokalitetima u Beogradu. Ova edukativna avantura odvela ih je u različite delove grada gde su od II do IV veka n.e. boravili Rimljani, pružajući učenicima priliku da iz prve ruke dožive i nauče o rimskoj istoriji i kulturi.

Početak avanture u Pionirskom parku

Poseta je započela u Pionirskom parku, gde su učenici saznali više o rimskim sahranjivanjima i načinu na koji su Rimljani koristili ulice poput Cardo i Via Militaris. Takođe, imali su priliku da vide ostatke pronađene tokom iskopavanja garaže u Pionirskom parku.

Trg republike otkriva svoju rimsku prošlost

Na prostoru Studentskog trga i Platou ispred Filozofskog fakulteta, učenici su istraživali ostatke rimskih termi i diskutovali o brojnim arheološkim nalazima koji su ostali skriveni ispod modernih beogradskih građevina. Ispred Narodne banke Srbije, saznali su da se nalaze na prostoru rimskog trga, gde su otkriveni žrtvenici posvećeni Jupiteru, vrhovnom božanstvu rimskog panteona.


Obilazak je zaključen kod Kosančićevog venca, gde je nekada bila najlepša vila u Singidunumu, i Tržnog centra Rajićeva, gde su učenici videli ostatke rimskog puta koji je vodio do ulaznog dela logora.

Edukacija izvan učionice

Ambijentalna nastava, koja učenje izvodi van tradicionalnih učionica, pokazala je svoj značaj kroz interaktivno i iskustveno učenje, gde učenici ne samo da stiču znanje, već i neposredno doživljavaju predmet proučavanja. 


Ovaj pristup omogućava bolje razumevanje i dugotrajnije pamćenje gradiva, povezujući teorijsko znanje sa stvarnim svetom i istorijskim kontekstom. Ovakav način učenja pokazuje da je latinski jezik i dalje živ u tragovima koje su Rimljani ostavili i daje učenicima priliku da, pored gramatike i leksike, razumeju i kulturno-istorijski kontekst koji je neodvojiv od samog jezika.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.