Učenici druge godine nedavno su ostvarili zapažen uspeh kroz interdisciplinarni projekat koji je spojio Geografiju i Računarstvo i informatiku. Projekat je bio fokusiran na istraživanje geografskih karakteristika azijskih regiona, pružajući učenicima priliku da koriste svoje veštine istraživanja, programiranja i vizualizacije podataka. Nastavnice koje su realizovale ovaj interdisciplinarni projekat su nastavnica geografije, Senada Nikolić i nastavnica računarstva i informatike, Nataša Obrenović-Filipović.
Kako učenici koriste Python za istraživanje Azije
Kroz projekat, učenici su se angažovali u dubokom istraživanju različitih aspekata Azije, koristeći raznovrsne izvore podataka i alate. Analizirali su ključne društveno-geografske karakteristike poput veličine država, broja stanovnika, prirodnog priraštaja, i BDP-a po glavi stanovnika, pružajući dubok uvid u kompleksnost regiona.
Nakon prikupljanja podataka, učenici su koristili svoje veštine programiranja, posebno programski jezik Python, kako bi kreirali vizuelno atraktivne prezentacije koje su jasno oslikavale sakupljene informacije. Ovaj proces nije samo doveo do stvaranja impresivnih radova, već je učenicima omogućio da steknu dublje razumevanje geografskih koncepta i veštine digitalne prezentacije.
Rezultati projekta su izvanredni, ističući kreativnost, angažovanost i napredak učenika u razvoju novih veština. Kroz integraciju znanja iz različitih disciplina, učenici su demonstrirali sposobnost kombinovanja različitih setova veština radi rešavanja stvarnih problema. Ovaj projekat nije samo obogatio njihovo akademsko iskustvo, već je i podstakao njihovu sposobnost da razmišljaju interdisciplinarno i kreativno.