Analiza uticaja društvenih mreža na mlade: Kroz objektiv „The Social Dilemma”
Nastavnice srpskog jezika i književnosti, Vanja Šimpraga i Marina Kuzmanović, zajedno sa nastavnicom psihologije, Tamarom Čukić, sprovele su inovativan projekat na časovima predmeta Jezik, mediji i kultura sa učenicima drugog razreda. Fokus projekta inspirisanog gledanjem filma „The Social Dilemma” bio je na analizi pozitivnih i negativnih uticaja društvenih mreža na razvoj ličnosti pojedinca.
Učenici su bili zaduženi da se osvrnu na kompleksnu temu uticaja društvenih mreža na lični razvoj, istražujući kako ove platforme oblikuju stavove, ponašanje i samopouzdanje mladih. Kroz projekat, učenici su se suočili sa izazovima i mogućnostima koje donose društvene mreže, istražujući kako one mogu podržati ili ugroziti mentalno zdravlje i samopouzdanje.
Podsticanje kritičkog mišljenja i zdravog razvoja u digitalnoj eri
Priloženi su primeri uspešnih projektnih zadataka koje su učenici izradili tokom istraživanja. Ovi zadaci su rezultat dubokog razmišljanja i analize, te predstavljaju dragocen uvid u stavove i razumevanje učenika o uticaju društvenih medija na njihovu svakodnevicu i razvoj.
Ovaj projekat ne samo što podstiče kritičko razmišljanje učenika o digitalnoj kulturi i njenom uticaju na društvo, već i doprinosi edukaciji o značaju mentalnog zdravlja i samopouzdanja u digitalnom dobu. Nastavnice Šimpraga, Kuzmanović i Čukić su pokazale svoju posvećenost stvaranju obrazovnog okruženja koje podstiče duboko razmišljanje i razmenu ideja među učenicima.