Nastava u učionici bez zidova za učenike prvog razreda na Košutnjaku

Ove godine, učenici prvog razreda srednjih škola imali su priliku da 6. juna učestvuju u jedinstvenom programu terenske nastave na Košutnjaku, organizovanom po principu „učionice bez zidova”. Ovaj inovativni pristup omogućava učenicima da uče na otvorenom, u prirodnom okruženju, čime se podstiče njihov razvoj kroz praktične aktivnosti i istraživanje.

Drugačiji pristup nastavi 

Neke od aktivnosti za učenike prvog razreda uključivale su:

  1. Ekipne sportove. Učenici su učestvovali u različitim timskim sportovima, što je pomoglo u razvoju njihovih motoričkih veština, timskog duha i saradnje. Kroz ove aktivnosti, učenici su naučili važnost zajedništva i kako da rade zajedno kako bi postigli zajednički cilj.
  2. Učenje o važnosti Košutnjaka kroz nacionalnu istoriju. Učenici su imali časove istorije na otvorenom, gde su učili o značaju Košutnjaka u nacionalnoj istoriji. Kroz vođene ture i priče, učenici su saznali o istorijskim događajima i ličnostima povezanim sa ovim područjem, što je dodatno obogatilo njihovo znanje i povezalo ih sa kulturnim nasleđem.
  3. Izradu digitalnih zapisa sa Košutnjaka. Učenici su učili kako da koriste digitalne alate za dokumentovanje svojih iskustava u prirodi. Ova aktivnost uključivala je pravljenje fotografija, snimanje kratkih video zapisa i vođenje digitalnih dnevnika. Ovi zadaci su podsticali kreativnost učenika i omogućili im da se upoznaju sa osnovama digitalne pismenosti.

Ovaj pristup nastavi omogućava učenicima da kroz direktan kontakt sa prirodom razviju dublje razumevanje gradiva i povežu teoriju sa stvarnim svetom. Boravak na svežem vazduhu i fizička aktivnost pozitivno utiču na njihovo zdravlje i opšte blagostanje. Nastava na otvorenom u Košutnjaku predstavlja odličan primer kako se obrazovni proces može unaprediti kroz inovativne metode, koje ne samo da poboljšavaju akademske rezultate, već i jačaju socijalne veštine i ljubav prema prirodi kod učenika.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.