Ove godine, učenici prvog razreda srednjih škola imali su priliku da 6. juna učestvuju u jedinstvenom programu terenske nastave na Košutnjaku, organizovanom po principu „učionice bez zidova”. Ovaj inovativni pristup omogućava učenicima da uče na otvorenom, u prirodnom okruženju, čime se podstiče njihov razvoj kroz praktične aktivnosti i istraživanje.
Drugačiji pristup nastavi
Neke od aktivnosti za učenike prvog razreda uključivale su:
- Ekipne sportove. Učenici su učestvovali u različitim timskim sportovima, što je pomoglo u razvoju njihovih motoričkih veština, timskog duha i saradnje. Kroz ove aktivnosti, učenici su naučili važnost zajedništva i kako da rade zajedno kako bi postigli zajednički cilj.
- Učenje o važnosti Košutnjaka kroz nacionalnu istoriju. Učenici su imali časove istorije na otvorenom, gde su učili o značaju Košutnjaka u nacionalnoj istoriji. Kroz vođene ture i priče, učenici su saznali o istorijskim događajima i ličnostima povezanim sa ovim područjem, što je dodatno obogatilo njihovo znanje i povezalo ih sa kulturnim nasleđem.
- Izradu digitalnih zapisa sa Košutnjaka. Učenici su učili kako da koriste digitalne alate za dokumentovanje svojih iskustava u prirodi. Ova aktivnost uključivala je pravljenje fotografija, snimanje kratkih video zapisa i vođenje digitalnih dnevnika. Ovi zadaci su podsticali kreativnost učenika i omogućili im da se upoznaju sa osnovama digitalne pismenosti.
Ovaj pristup nastavi omogućava učenicima da kroz direktan kontakt sa prirodom razviju dublje razumevanje gradiva i povežu teoriju sa stvarnim svetom. Boravak na svežem vazduhu i fizička aktivnost pozitivno utiču na njihovo zdravlje i opšte blagostanje. Nastava na otvorenom u Košutnjaku predstavlja odličan primer kako se obrazovni proces može unaprediti kroz inovativne metode, koje ne samo da poboljšavaju akademske rezultate, već i jačaju socijalne veštine i ljubav prema prirodi kod učenika.