Terenska nastava učenika trećeg i četvrtog razreda

U četvrtak, 17. oktobra 2024. godine, organizovana je terenska nastava za 10 učenika trećeg i četvrtog razreda. Ova aktivnost imala je za cilj interdisciplinarno povezivanje geografije, biologije i srpskog jezika i književnosti, uz dodatne elemente iz fizičkog i zdravstvenog vaspitanja, matematike, hemije i likovne kulture.

Istraživanje prirode i kulture Trsteničkog kraja

Tokom terenskog rada, učenici su imali priliku da iskuse planinarski uspon uz južne obronke Gledićkih planina. Uspon je obuhvatao osnove kretanja u koloni, orijentaciju u prostoru i prepoznavanje tragova. Učenici su se spuštali u kanjon i kretali uz planinski potok, gde su usvojili osnovna znanja iz planinarenja i korišćenja šumskih resursa. Takođe, učili su o važnosti poznavanja terena u slučaju nesreće, kao i korišćenju geografske karte i infracrvenog termometra za određivanje nadmorske visine.

Jedan od ključnih delova terenskog rada bilo je istraživanje simbolike grba Trstenika, što je predstavljalo uvod u upoznavanje oblasti koju su posetili. U okviru biogeografsko-jezičkog pristupa, učenici su istraživali poreklo imena naselja u trsteničkom kraju, uključujući i sama naselja poput Trstenika, Lozne, Čaira, Prnjavora i Grabovca.

U selu Grabovac, učenici su imali priliku da istražuju floru i faunu, prepoznajući vrste biljaka kao što su bukva, divlji kesten i jasen. Mereni su parametri zemljišta, kao što su pH vrednost, osvetljenje i vlažnost, uz diskusiju o njihovom značaju za poljoprivredu.

Kreativni zadaci i jezička istraživanja

U okviru kreativnog zadatka, učenici su osmislili funkcionalni model ekološke kuće koristeći obnovljive izvore energije i prirodne materijale.

Kada je u pitanju srpski jezik i književnost, učenici su istraživali stariji štokavski dijalekat ekavskog izgovora, uočavajući specifičnosti trsteničkog govora. Razgovori sa stručnim saradnikom Matice srpske omogućili su im da prepoznaju neknjiževne reči i gramatičke osobenosti ovog govora, uz naglašavanje da je postojanje dijalekata zapravo jezičko bogatstvo.

Foto-tura i kulturno-istorijsko istraživanje kroz objektiv

Paralelno sa terenskom nastavom organizovana je i foto-tura u okviru nagradnog foto-konkursa Viki voli spomenike i Viki voli javnu umetnost i grobna obeležja, tokom koje su učenici i profesori fotografisali spomenike i zaštićene objekte od značaja za kulturu i istoriju.

Terenska nastava ispunila je očekivanja i, u nekim segmentima, nadmašila ih. Zaslužni su za to dobra organizacija, priprema terenskih i istraživačkih zadataka, ali i posvećenost učenika, koji su pokazali zrelost i istraživačku radoznalost. Na kraju, učenici će pripremiti izveštaj o grupnom radu i individualne osvrte na nova saznanja.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.