VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> VAŠA NAJBOLJA NOVOGODIŠNJA ODLUKA: Do 43% popusta na školarinu samo do 5.1. >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Interdisciplinarni čas u Savremenoj gimnaziji: Istraživanje identiteta kroz sociologiju i književnost

Profesorke srpskog jezika i književnosti Vanja Bajić i sociologije Ana Brkić Jovanović osmislile su interesantan interdisciplinarni projekat u Savremenoj gimnaziji koji je učenicima omogućio da istraže temu identiteta kroz dvoje različitih naučnih aspekata – sociologiju i književnost. Cilj ovog projekta bio je da učenici povežu sociološke teorije o identitetu sa karakterom Merso-a, glavnim junakom romana Stranac Alberta Kamija.

Simulacija kao most između fikcije i savremenog društva

U okviru projekta, učenici su radili u parovima, odgovarajući na pitanja iz zamišljenog intervjua koji je simulirao posetu Merso-a psihoterapeutu, neposredno nakon smrti njegove majke. Ovaj susret sa psihoterapeutom bio je aktuelizovan u sadašnjem vremenu, čime je omogućeno dublje razumevanje Mersoovog lika i njegovog identiteta u savremenom društvenom kontekstu.

Kroz ovu simulaciju, učenici su imali priliku da se bave pitanjem kako se identitet razvija i menja pod uticajem društvenih okolnosti, kao i da razmotre da li je moguće preduprediti životne izazove i tražiti podršku stručnih lica u ključnim momentima. Ovaj zadatak podstakao je učenike da koriste maštu, kreativnost, kao i čitalačka i sociološka znanja kako bi produbili razumevanje Mersoove unutrašnje borbe i njegovog društvenog konteksta.

Radovi učenika pokazali su da je ovaj interdisciplinarni pristup bio vrlo inspirativan, jer im je omogućio da prošire svoje znanje, razviju osećaj za empatiju i sagledaju važnost podrške u procesu formiranja identiteta.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.