
Šta je to tako grandiozno što nam Šekspir prikazuje kroz svoje drame i sonete? Kako je moguće da je i posle 500 godina i dalje aktuelan i popularan i da skoro i da nema pozorišta u svetu u kome se ne igra bar jedan Šekspirov komad? Šta je to tako posebno u liku Hamleta, pa se smatra vrhuncem karijere svakog glumca ako dobije tu pozorišnu ulogu? Kako je moguće i da li je uopšte istina da je jedan čovek iz jednog malog mesta u Engleskoj iz skromne porodice sa skromnim obrazovanjem uspeo da napiše opus od 38 drama i 154 soneta, nešto toliko uzvišeno, sa takvim pesničkim umećem i sa takvim znanjem iz istorije, klasičnih jezika i političke teorije? I da li su skeptici u pravu kada misle da je Šekspir prevarant i da nije napisao nijednu dramu, već je samo potpisivao dela drugih pisaca?
Ovo su bile teme interdiciplinarnog časa srpskog jezika profesorke Vanje Bajić i profesorke engleskog jezika Olivere Marjanović sa četvrtacima u toku prethodne nedelje.
Na časovima srpskog učenici su se upoznali sa svim dubinama Šekspirovog Hamleta, kroz ekranizovanu verziju, ali i kroz istraživačke zadatke koji su zahtevali da se istraži Hamletov svet pre i posle očevog ubistva.
Na časovima engleskog jezika učenici su saznali sve skrivene tajne u vezi sa Šekspirovim identitetom, ali i da je, što je još važnije, Šekspir obogatio engleski jezik sa 3.000 novih reči (neke od njih su manager, fashionable, lonely), kao i mnogim izrazima koji su svakodnevno u upotrebi (fair play; love is blind; break the ice).
Učenici su se u video-materijalima upoznali sa srednjovekovnim engleskim jezikom kroz originalnu izvedbu Hamleta, kao i sa modernom verzijom, te su imali priliku i da ih uporede. Takođe su i čuvenu scenu na balkonu iz Romea i Julije videli u raznim ekranizovanim verzijama od sredine 20. veka pa do najnovije verzije iz 2013. godine. Sve što su saznali mogli su i da ponove kroz zabavni kviz na kraju.
Zaključak ovih časova je da je Šekspir svevremen jer u svojim delima otkriva vanvremenske univerzalne istine, što ga čini čarobnjakom u razumevanju ljudske duše, a i njegovi likovi su iz svih društvenih slojeva, različitih religija i rasa sa svim postojećim ljudskim pozitivnim i negativnim osobinama.