Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Projekat „Umetnost u pokretu, kreativni dijalog sa 19. i 20. vekom”: Inovativno učenje kroz umetnost

Savremena gimnazija je započela realizaciju projekta „Umetnost u pokretu, kreativni dijalog sa 19. i 20. vekom”, čiji je cilj da učenicima omogući bolje razumevanje ključnih umetničkih pravaca i njihovih kulturnih, društvenih i političkih uticaja. Projekat je zamišljen kao dinamičan i interaktivan način učenja kroz direktnu interakciju sa umetničkim delima, što omogućava učenicima da ne budu samo pasivni posmatrači, već aktivni učesnici u procesu razumevanja umetnosti.

Ciljna grupa projekta obuhvata učenike I i II godine. Prvi deo projekta fokusira se na praktičan rad sa učenicima I godine, dok se teorijski deo realizuje sa učenicima II godine.

Ciljevi projekta su:

  1. upoznavanje učenika sa ključnim umetničkim pravcima kao što su romantizam, impresionizam, ekspresionizam, apstraktna umetnost i modernizam;
  2. razvijanje veština kritičkog razmišljanja i kreativnog izražavanja;
  3. omogućavanje učenicima da kroz direktnu interakciju sa delima umetnika poput Van Goga, Pikasa, Monea, ali i domaćih umetnika kao što su Paja Jovanović, Uroš Predić i Nadežda Petrović, bolje razumeju umetničke epohe i njihove karakteristike.

Prvi deo projekta obuhvata digitalno stvaralaštvo, gde učenici I godine izrađuju flajere sa slikama iz Narodnog muzeja po svom izboru, uz odgovarajući tekst koji poziva na javno vođenje kroz muzej.

Drugi deo projekta podrazumeva odlazak u Narodni muzej, gde učenici imaju priliku da kroz praktičan rad steknu nova znanja. Profesorka likovne kulture Zorana Milićević obratila se učenicima sa teorijskim osvrtom na umetnost 19. i 20. veka, dajući im istorijski okvir za razumevanje epoha i umetničkih pravaca. Nakon toga, učenici II godine vode javno vođenje kroz postavku, gde dele svoja saznanja i zanimljivosti o delima koja su prethodno istraživali.

Učenicima I godine projekat nudi priliku da stvaraju svoja umetnička dela inspirisana slikama koje su ostavile utisak na njih tokom obilaska muzeja.

Ovaj projekat obogaćuje znanje učenika o umetnosti i pomaže im da razvijaju ključne veštine, kao što su kreativnost, kritičko mišljenje, komunikacija i saradnja. Učenici kroz ovaj kreativni dijalog sa različitim umetničkim pravcima postaju aktivni učesnici u procesu učenja, ali i svesni dubljeg značenja umetnosti u društvenom i kulturnom kontekstu.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.