
U okviru školskog projekta „Mart – mesec empatije” maturanti Savremene gimnazije su se, zajedno sa profesorkom filozofije Maricom Đurić, bavili temom „Empatija i društvo”. Na času filozofije učenici su analizirali ideju o prirodnom stanju i društvenom ugovoru, upoređujući stavove Tomasa Hobsa i Džona Loka o ljudskoj prirodi i ponašanju u apsolutnoj slobodi i jednakosti. Takođe, diskutovali su o delu Žan-Žaka Rusoa „Diskurs o poreklu i osnovama nejednakosti”, nastojeći da pronađu odgovor na ključno pitanje:
Da li je čovek po prirodi empatičan ili sebičan?
Pored teorijskih rasprava, učenici su analizirali i ulogu empatije u društvenim pokretima i revolucijama, osvrćući se na abolicionizam, borbu za ljudska prava, feminizam i druge pokrete koji su oblikovali društvo kroz istoriju. Razmena mišljenja i argumenata doprinela je dinamičnoj diskusiji, u kojoj su učenici povezivali filozofske ideje sa savremenim primerima i izazovima.
Ovaj čas je pokazao da empatija nije samo tema za filozofsku debatu već i ključni aspekt razumevanja društva i međuljudskih odnosa. Kroz analizu, kritičko promišljanje i diskusiju, maturanti su razvijali svoje stavove o tome koliko je empatija važna za napredak društva.