Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Empatija kroz reči i igru: Kreativne aktivnosti na časovima srpskog jezika

Na času kod profesorke srpskog jezika i književnosti Milice Petrović učenici su pisali sastav na temu frazeloškog izraza biti u tuđim cipelama, u kome je trebalo da opišu svet iz perspektive nekog drugog čoveka. Zatim su svoje radove čitali, a potom su učenici pripremili kratak igrokaz kroz improvizaciju, inspirisan njihovim sastavima. Igrajući uloge, kroz saosećanje su veoma uspešno ovladali temperamentom drugog bića i širokom lepezom osećanja koja utiču na ljudske odluke, ponašanje i stanje. 

Učenici su, čitajući i analizirajući na času, pisali kratke priče iz perspektive nekog lika. Ulazak u karakter je jedna od najzabavnijih i najpoučnijih vrsta igara koje se tiču empatije. Pitanja koja podstiču razmišljanje kao što su Šta ovu osobu čini srećnom? ili Koji su njeni izazovi? pomažu da učenici razumeju perspektive junaka i utiču na sam emotivni i psihički doživljaj. 

Pokušali smo i da napravimo manji intervju, u kojem su svi učestvovali. Svako je imao zadatak i ulogu u datom trenutku, a učionica je bila studio. Cilj je bio da zajedničkim dogovorom svaka osoba pokaže u kojoj ulozi bi se najbolje snašla (osmisliti prostor, snimatelji, pisanje teksta, voditelj, svetla…) Zapravo, timski rad čine i one osobe koje drže kamere, a nisu prikazane.  

Kako biste se osećali da…?

Kako se empatija razlikuje od simpatije?

– Zašto mislite da je nekim ljudima lakše da saosećaju sa drugima?

– Kako društveni mediji utiču na našu sposobnost da budemo empatični?

– Zbog čega se tako osećaš?

To su neka od pitanja koja pomažu u promišljanju o tome kako se empatija može razvijati.

Profesorka srpskog jezika i književnosti Zorana Putniković realizovala je aktivnost čiji je cilj bio da probudi u učenicima osećaj empatije i drugarstva. Učenici trećeg razreda su jedni drugima pisali kratka pisma u kojima su se osvrtali na ono što vole kod osobe kojoj pišu, zapisivali su anegdote i sve one situacije zbog kojih će im ta osoba ostati u najlepšem sećanju. Profesorka je objasnila da to pismo treba da bude svedočanstvo o školskim danima i da se, kada za nekoliko godina ponovo pročitaju to pismo, prisete svih onih trenutaka koje su zajedno delili. Ti časovi su bili veoma uspešni, učenici su ozbiljno shvatili zadatak i bili su ganuti kada su pročitali lepe reči koje su im upućene.

Profesorka srpskog jezika i književnosti Maria Aćimović je učenicima zadala teme Svet kroz moj objektiv i Empatija, praštanje, razumevanje kao osnovne jedinice zdravog društva, a učenici su pisali sastave u kojima su isticali značaj empatije, zajedništva i tolerancije. Takođe, učenici prve i druge godine su na časovima srpskog pisali jedni drugima pisamca koja su sadržala one pozitivne poruke i događaje koje treba sačuvati od zaborava.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.