
Na časovima sociologije učenici su zajedno sa nastavnicom Anom Brkić Jovanović u okviru sociometrijske vežbe imali priliku da se na praktičan način upoznaju sa konceptom društvenih nejednakosti.
Vežba je započeta tako što su svi učenici stali u liniju duž učionice. Nastavnica im je postavljala različita pitanja, a oni koji su davali potvrdan odgovor istupali su korak napred. Prva pitanja bila su duhovita i stvorila su opuštenu atmosferu, ali su zatim usledila i ozbiljnija – poput toga da li poznaju nekog pripadnika manjinske grupe.
U sledećem delu vežbe učenici su izvlačili kartice sa likovima koji pripadaju različitim društvenim manjinama. Njihov zadatak bio je da se zamisle u ulozi tih osoba i da, slušajući tvrdnje o kvalitetu života, pravima i privilegijama, koračaju napred ili nazad u zavisnosti od toga koliko se određena tvrdnja odnosi na njihovog lika.
Kako je vežba odmicala, razlike su postajale vidljive – neki učenici su značajno napredovali, dok su drugi ostali u mestu ili se čak pomerili unazad. Nakon toga, učenici su otkrili koje su uloge igrali, te razgovarali o tome kako su se osećali oni koji su ostali iza, kako oni koji su bili u sredini, a kako oni koji su najviše napredovali.
Za kraj, učenici su jednom rečju koja se odnosi na osećanja opisivali svoje iskustvo: „nepravda”, „tuga”, „privilegija”, „zamišljenost”, „šok” itd. i razgovarali o društvenim faktorima koji oblikuju nejednakosti u stvarnom životu. Vežba je poslužila kao uvod u dalju diskusiju o ljudskim pravima, jednakosti i pravednosti u savremenom društvu.