Likovno u Savremenoj gimnaziji nije samo za talentovane učenike. Svaki čas osmišljen je tako da svi učenici mogu da zavire u svet umetnosti i osete njenu lepotu i značaj. Kao pravi gimnazijalci, naši učenici uče istoriju umetnosti na originalan i zanimljiv način, kroz otkrivanje i stvaranje.
Tako su, na primer, početak umetnosti naše civilizacije i najznačajnija dela praistorije, učenici upoznali koristeći savremenu tehnologiju, ali i neke od najstarijih likovnih tehnika.
Sasvim drugačija kreativnost
Vođeni pričom profesorke, zatvorenih očiju, zamišljali su kako baš oni, šetajući šumama jugozapadne Francuske, pronalaze jednu od najpoznatijih pećina, u kojoj se nalaze neki od najlepših primera pećinskog slikarstva. Kada su otvorili oči, pred njima je bila virtualna prezentacija pećine Lasko, koja je danas zbog čuvanja ovih vrednih dela zatvorena za javnost. Učenici su mogli virtualno da obiđu celu pećinu i pogledaju crteže životinja na njenim zidovima, baš kao da se nalaze u njoj.
Imali su osećaj da zaista stoje pred delima predaka čitavog čovečanstva, starih nekoliko desetina hiljada godina. Naučili su u čemu leži vrednost ovih prvih oblika stvaranja, ali i sami dolazili do zaključaka kako su pećinski ljudi pravili boje, crtali i slikali.
Učenici kao stvaraoci
Kasnije su i sami mogli da se oprobaju u pravljenju skulptura, totema i amajlija od gline, inspirisani praistorijskom umetnošću. Kroz stvaralački proces, učenici su otkrivali svoje mogućnosti, razvijali maštu, povezivali znanje iz različitih oblasti, a rezultat na kraju nije izostao. Njihovi likovni radovi primer su kreativnog mišljenja, emocija i izraz njihovih ličnosti.
Sve to upotpunjeno je posetom arheološkom nalazištu u Vinči, gde su se učenici direktno susreli sa jednom od najstarijih kultura sa ovih prostora. Kroz razne aktivnosti mogli su da se poistovete sa životom ljudi u Vinči i njihovom kulturom.
Usvajanje znanja kroz praksu
Učenici Savremene gimnazije uče o prošlosti kako bi bolje razumeli sadašnjost i stvarali vizije za budućnost.
Likovna kultura je samo jedan od predmeta kroz koji naši gimnazijalci razvijaju kritičko mišljenje, šire plemenitost i stiču prave vrednosti. A znanje, kao najveća vrednost u Savremenoj gimnaziji, izlazi iz okvira knјiga i učionica i preslikava se na stvaran život.