Kreativnost u nastavi likovne kulture

Likovno u Savremenoj gimnaziji nije samo za talentovane učenike. Svaki čas osmišljen je tako da svi učenici mogu da zavire u svet umetnosti i osete njenu lepotu i značaj. Kao pravi gimnazijalci, naši učenici uče istoriju umetnosti na originalan i zanimljiv način, kroz otkrivanje i stvaranje.

Tako su, na primer, početak umetnosti naše civilizacije i najznačajnija dela praistorije, učenici upoznali koristeći savremenu tehnologiju, ali i neke od najstarijih likovnih tehnika.

Sasvim drugačija kreativnost

Vođeni pričom profesorke, zatvorenih očiju, zamišljali su kako baš oni, šetajući šumama jugozapadne Francuske, pronalaze jednu od najpoznatijih pećina, u kojoj se nalaze neki od najlepših primera pećinskog slikarstva. Kada su otvorili oči, pred njima je bila virtualna prezentacija pećine Lasko, koja je danas zbog čuvanja ovih vrednih dela zatvorena za javnost. Učenici su mogli virtualno da obiđu celu pećinu i pogledaju crteže životinja na njenim zidovima, baš kao da se nalaze u njoj.

Lasko

Imali su osećaj da zaista stoje pred delima predaka čitavog čovečanstva, starih nekoliko desetina hiljada godina. Naučili su u čemu leži vrednost ovih prvih oblika stvaranja, ali i sami dolazili do zaključaka kako su pećinski ljudi pravili boje, crtali i slikali.

Učenici kao stvaraoci

Kasnije su i sami mogli da se oprobaju u pravljenju skulptura, totema i amajlija od gline, inspirisani praistorijskom umetnošću. Kroz stvaralački proces, učenici su otkrivali svoje mogućnosti, razvijali maštu, povezivali znanje iz različitih oblasti, a rezultat na kraju nije izostao. Njihovi likovni radovi primer su kreativnog mišljenja, emocija i izraz njihovih ličnosti.

SG_likovno_SRB_700px

Sve to upotpunjeno je posetom arheološkom nalazištu u Vinči, gde su se učenici direktno susreli sa jednom od najstarijih kultura sa ovih prostora. Kroz razne aktivnosti mogli su da se poistovete sa životom ljudi u Vinči i njihovom kulturom.

Usvajanje znanja kroz praksu

Učenici Savremene gimnazije uče o prošlosti kako bi bolje razumeli sadašnjost i stvarali vizije za budućnost.

Likovna kultura je samo jedan od predmeta kroz koji naši gimnazijalci razvijaju kritičko mišljenje, šire plemenitost i stiču prave vrednosti. A znanje, kao najveća vrednost u Savremenoj gimnaziji, izlazi iz okvira knјiga i učionica i preslikava se na stvaran život.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.