Učenici Savremene gimnazije su tokom prošle nedelje imali priliku da se bolje upoznaju sa životom i delom jednog od najvećih svetskih pronalazača i naučnika srpskog porekla, za koga kažu da je „osvetlio planetu”. Sigurno možete da pretpostavite, u pitanju je poseta Muzeju Nikole Tesle.
U čemu se sastojala poseta?
Savremena gimnazija neguje praksu da svaka aktivnost koju organizuje bude unapred dobro osmišljena i isplanirana kako učenici ne bi bili pasivni posmatrači, već aktivno uključeni u sadržaj koji je pred njima. Na taj način svaka poseta ili manifestacija dobija pun smisao i ostaje duže u sećanju, a što je najvažnije, učenici dobijaju znanje koje kasnije mogu da primene.
Poseta Muzeju Nikole Tesle sadržala je više aktivnosti: petnaestominutni film o Nikoli Tesli, demonstraciju pet eksperimenata (Kolumbovo jaje, Nijagarini vodopadi, veliki i mali transformator i Teslin brod na daljinsko upravljanje), učešće učenika u eksperimentima i sastavljanje prezentacije od strane učenika.
Učenici su mogli da učestvuju u eksperimentima
Najzanimljiviji deo posete bio je kada su se učenici uključili u eksperiment sa velikim i malim transformatorom. Oni su bukvalno bili „provodnici” koji su prenosili struju kako bi se neonske lampe upalile.
Učenicima se naročito dopao drugi eksperiment, kada su obrazovali strujno kolo tako što su se svi držali za ruke i na taj način sproveli struju do najudaljenijeg učenika koji je držao lampu. Lampa je zasijala, što je značilo da je eksperiment uspeo.
Prezentacije učenika
Tokom posete učenici su imali iPad u rukama, jer je trebalo da naprave prezentaciju o onome što su videli, čuli i naučili. Bili su podeljeni u grupe od po četvoro. Da bi svaki učenik u grupi bio uključen u rad, svaka prezentacija je trebalo da obradi četiri teme.
Učenici su mogli da odaberu neki od Teslinih izuma i da ga analiziraju, opišu i što je najvažnije, razmisle kakav bi svet danas bio da do opisanog Teslinog izuma nije došlo.
Takođe, njihove prezentacije bile su i u vezi sa Teslinim mudrim mislima, o kojima je trebalo dublje da razmisle, kao i u vezi sa njegovim neobičnim životom i navikama. Najzanimljiviji zadatak bio je da zamisle sebe u ulozi Tesle i da razmisle šta bi danas svetu bilo potrebno i koji je to izum koji bi unapredio naše živote, onako kako su Teslini izumi to učinili.
Utisci učenika
Učenici su bili veoma zainteresovani i aktivni. Svidelo im se što su mogli aktivno da učestvuju, kako u snimanju muzeja koristeći iPad, tako i u eksperimentima, koji su im bili zabavni i edukativni. Kroz smeh i zabavu naučili su kako se provodi struja i po kom principu rade Teslini transformatori. Sigurni smo da su uživali u poseti, jer su pokazali zainteresovanost da nastave da čitaju o Teslinim izumima.
Više fotografija o poseti Muzeju Nikole Tesle pogledajte u galeriji.