Najbolji način da učenici usvoje gradivo koje neće zaboraviti čim dobiju ocenu iz istog jeste da ono bude predstavljeno na zanimljiv način, koji će ih podstaći da i sami razmišljaju i istraže određenu oblast.
Kako bi učenicima Savremene gimnazije na kreativan način predstavila različite stilove vođstva, profesorka Tatjana Vilček osmislila je neobičan čas globalnih perspektiva na kom je uz pomoć malo šminke, odevnih komada i glume dočarala razliku između autokratskog, demokratskog i liberalnog stila liderstva.
Vikanje, mrštenje i naređivanje u autokratskom stilu
Prva uloga u koju je profesorka Vilček uskočila je lik autokratskog vođe. Kako bi oslikala karakteristike ovakvog lidera, profesorka je dominatno kročila u učionicu sa ozbiljnim izrazom lica i brkovima u stilu Adolfa Hitlera, i odmah počela da viče.
Šetajući se među đacima, profesorka se unosila učenicima u lice i izdavala naredbe povišenim tonom. Učenici su, pri svakom pokušaju da nešto kažu i odgovore ovakvom lideru, bili naglo prekinuti, bez mogućnosti da završe rečenicu.
Strogost i svojevoljnost profesorke, a s druge strane nezadovoljstvo i sputanost učenika, dočarali su diktaturu kao jedan od tri osnovna stila vođstva.
Uključenost svih učenika u demokratsko vođenje
Za potrebe uloge demokratskog lidera, profesorka je obrisala Hitlerove brkove, skinula kaput i ostala u uniformi u kojoj je prepoznatljiva učenicima. Znatno je snizila ton kojim je govorila, obraćajući se učenicima ljubazno i s osmehom.
Predstavljajući demokratski način odlučivanja, profesorka je podsticala učenike da se uključe u razmatranje najboljih odgovora na postavljena pitanja. Svako je dobio priliku da iskaže svoje mišljenje, a onda su zajedno glasali kako bi doneli odluku koja će odgovorati željama najvećeg broja učesnika.
Opuštenost u liberalnom stilu
Liberalan stil podrazumeva da članovi organizacije sami donose odluke. Zato je, u predstavljanju liberalnog vođe, profesorka sela da se odmori, a predavanje lekcije prepustila jednom od učenika, ukazujući mu tako poverenje i potpunu slobodu u prezentovanju gradiva.
Dok su se učenici privikavali na novi vid organizacije, profesorka ih je zasmejavala i delila bombone, gradeći tako sveopšti utisak opuštene atmosfere. Sa cvećem u kosi i osmehom na licu, profesorka je postala samo jedan član zajednice, jednako važna kao i učenici, baš kao što je to slučaj i sa učesnicima laissez-faire oblika vođstva.
Promene u stilovima vođenja u kompanijskoj strukturi
Vizuelno približavajući karakteristike svakog pojedinačnog lidera i interpretirajući njihovo ponašanje, profesorka je učenicima na kreativan način približila razlike između tri osnova stila vođenja i njihov uticaj na učesnike. Savremeni gimnazijalci mogli su sa lakoćom da uoče prednosti i mane svakog oblika liderstva ponaosob, kao i da povežu konkretan tip vođenja sa funkcionisanjem rada u preduzećima.
Upoznajući različite oblike rukovođenja, učenici su zaključili šta se dešava sa zaposlenima u radnim kolektivima u kojima menadžer podražava jedan od oblika autokratskog, demokratskog, odnosno liberalnog stila vođenja.