Praktično predstavljanje različitih tipova lidera na času globalnih perspektiva

Najbolji način da učenici usvoje gradivo koje neće zaboraviti čim dobiju ocenu iz istog jeste da ono bude predstavljeno na zanimljiv način, koji će ih podstaći da i sami razmišljaju i istraže određenu oblast.

Kako bi učenicima Savremene gimnazije na kreativan način predstavila različite stilove vođstva, profesorka Tatjana Vilček osmislila je neobičan čas globalnih perspektiva na kom je uz pomoć malo šminke, odevnih komada i glume dočarala razliku između autokratskog, demokratskog i liberalnog stila liderstva.

Global_perspectives_700px_ENG

Vikanje, mrštenje i naređivanje u autokratskom stilu

Prva uloga u koju je profesorka Vilček uskočila je lik autokratskog vođe. Kako bi oslikala karakteristike ovakvog lidera, profesorka je dominatno kročila u učionicu sa ozbiljnim izrazom lica i brkovima u stilu Adolfa Hitlera, i odmah počela da viče.Slika_12

Šetajući se među đacima, profesorka se unosila učenicima u lice i izdavala naredbe povišenim tonom. Učenici su, pri svakom pokušaju da nešto kažu i odgovore ovakvom lideru, bili naglo prekinuti, bez mogućnosti da završe rečenicu.

Strogost i svojevoljnost profesorke, a s druge strane nezadovoljstvo i sputanost učenika, dočarali su diktaturu kao jedan od tri osnovna stila vođstva.

Uključenost svih učenika u demokratsko vođenje

Za potrebe uloge demokratskog lidera, profesorka je obrisala Hitlerove brkove, skinula kaput i ostala u uniformi u kojoj je prepoznatljiva učenicima. Znatno je snizila ton kojim je govorila, obraćajući se učenicima ljubazno i s osmehom.

Predstavljajući demokratski način odlučivanja, profesorka je podsticala učenike da se uključe u razmatranje najboljih odgovora na postavljena pitanja. Svako je dobio priliku da iskaže svoje mišljenje, a onda su zajedno glasali kako bi doneli odluku koja će odgovorati željama najvećeg broja učesnika.

Opuštenost u liberalnom stilu

rsz_slika_7Liberalan stil podrazumeva da članovi organizacije sami donose odluke. Zato je, u predstavljanju liberalnog vođe, profesorka sela da se odmori, a predavanje lekcije prepustila jednom od učenika, ukazujući mu tako poverenje i potpunu slobodu u prezentovanju gradiva.

Dok su se učenici privikavali na novi vid organizacije, profesorka ih je zasmejavala i delila bombone, gradeći tako sveopšti utisak opuštene atmosfere. Sa cvećem u kosi i osmehom na licu, profesorka je postala samo jedan član zajednice, jednako važna kao i učenici, baš kao što je to slučaj i sa učesnicima laissez-faire oblika vođstva.

Promene u stilovima vođenja u kompanijskoj strukturi

Vizuelno približavajući karakteristike svakog pojedinačnog lidera i interpretirajući njihovo ponašanje, profesorka je učenicima na kreativan način približila razlike između tri osnova stila vođenja i njihov uticaj na učesnike. Savremeni gimnazijalci mogli su sa lakoćom da uoče prednosti i mane svakog oblika liderstva ponaosob, kao i da povežu konkretan tip vođenja sa funkcionisanjem rada u preduzećima.

Upoznajući različite oblike rukovođenja, učenici su zaključili šta se dešava sa zaposlenima u radnim kolektivima u kojima menadžer podražava jedan od oblika autokratskog, demokratskog, odnosno liberalnog stila vođenja.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.